arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷

تیر خلاص ایلان ماسک به آرزوهای سرمایه گذاران سعودی / تا اطلاع ثانوی خبری از خصوصی سازی تسلا نیست

پس از هفته ها درگیری و حاشیه بین ایلان ماسک و سهامداران ارشد تسلا، وی اعلام کرد که قصد ندارد شرکت تسلا را وارد ماجرای خصوصی سازی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از هفته ها درگیری و حاشیه بین ایلان ماسک و سهامداران ارشد تسلا، وی اعلام کرد که قصد ندارد شرکت تسلا را وارد ماجرای خصوصی سازی کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت،بیش از دو هفته پس از آن که  ایلان ماسک به طور ناگهانی مصرانه اعلام کرد که قصد دارد تسلا را خصوصی سازی کند، بار دیگر با یک اظهار نظر جنجالی به صدر خبرها بازگشت. وی این بار می گوید از تصمیم خود منصرف شده است

ایلان ماسک در خصوص این تغییر عقیده ناگهانی می گوید؛ پس از دریافت بازخورد از سرمایه گذاران تصمیم گرفتم به نظرات آنان احترام گذاشته و شرایط فعلی را حفظ کنم.

ماسک در وبلاگ خود نوشت:"تعدادی از سهامداران بنیادین توضیح دادند که درگیر مسائل مربوط به رعایت حقوق داخلی هستند . مسائلی که مانع از سرمایه گذاری آنها در یک شرکت خصوصی می شود. ما  هیچ راه ثابتی برای سرمایه گذاری بیشتر خرده فروشان در کسب و کار خود نیافتیم. من تصمیم احساساتی نمی گیرم و با توجه به شرایط موجود بین خود و سهامداران به وضعیت فعلی احترام می گذارم.

 

ماسک اعلام کرد معتقد است که پیشنهاد ورود به بخش خصوصی، نیاز به زمان بیشتری دارد و اکنون تسلا باید تمرکز خود را بر موضوع توسعه تسلا 3 متمرکز کند.

هیئت مدیره نیز از ان اظهار نظر ایلان ماسک پشتیبانی و اعلام کرده اند؛ کل شرکت از تصمیم ایلان ماسک حمایت می کند. او همچنان سکان دار ارشد شرکت ما خواهد بود.

همچنان در حصول اطمینان از موفقیت عملیاتی تسلا متمرکز شده و ما از Elon به طور کامل حمایت می کنیم، زیرا او همچنان به هدایت شرکت حرکت می کند. "هیئت مدیره در بیانیه ای گفت.

به نظر می رسد اظهارات ماسک می تواند در حکم آب سردی روی سر سرمایه گذاران عربستان سعودی در نظر گرفته شود. چرا که پیش از این، صندوق مستقل سرمایه گذاری عربستان سعودی اعلام کرد قصد دارد از خصوصی سازی تسلا حمایت کند.

نظرات بینندگان