arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷

زلزله ۵.۹ ریشتری کرمانشاه را لرزاند / دو کشته و ۲۴۱ مصدوم تا کنون / شرایط عادی و تحت کنترل است

زلزله ۵.۹ ریشتری کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین‌لرزه به حدی بود که در اکثر شهرهای استان کاملا احساس شد و موجب به خیابان آمدن مردم شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زلزله ۵.۹ ریشتری کرمانشاه را لرزاند

زلزله ۵.۹ ریشتری کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش انتخاب، شدت این زمین‌لرزه به حدی بود که در اکثر شهرهای استان کاملا احساس شد و موجب به خیابان آمدن مردم شد.

فرهاد فروزی، رییس شبکه لرزه‌نگاری استان به خبرنگار ایسنا گفت: این زمین‌لرزه ساعت ۲ و ۴۳ دقیقه بامداد یکشنبه به بزرگی ۵.۹ ریشتر در حوالی تازه‌آباد و در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد.

فروزی افزود: این زمین‌لرزه، پس‌لرزه زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری آبان سال گذشته است و معمولا پس از زلزله‌های بزرگ وقوع چنین پس‌لرزه هایی تا چندین ماه طبیعی است.

زلزله در شهرهای تازه‌آباد، جوانرود، کرمانشاه، سنندج، مریوان، بوکان، سقز و مهاباد محسوس بوده و مردم از خانه‌های خود بیرون آمده‌اند.

قطع برق 20 روستا
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۰۹:۲۷

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون برق 20 روستای مناطق زلزله زده استان قطع است، گفت: تلاش می‌کنیم خاموشی این روستاها تا قبل از ظهر برطرف شود.

علیمراد مرادی مجد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: زلزله بامداد امروز (4 شهریور) باعث شد برق 70 روستا در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، سرپل‌ذهاب و دالاهو قطع شود.

وی همچنین از قطع برق یک سوم شهر تازه‌آباد و قطع برق ایستگاه پمپاژ آب ثلاث باباجانی نیز در ساعات اولیه زلزله خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه یادآوری کرد: تا ساعت پنج و 30 دقیقه بامداد برق ایستگاه پمپاژ آب و قبل از آن نیز برق شهر تازه‌آباد وصل شد.

به گفته این مسئول، از بین روستاها نیز خاموشی 50 روستا برطرف شده و اکنون فقط 10 روستا در ثلاث باباجانی و 10 روستا در بخش گهواره دالاهو قطعی برق دارند.

مجد با اشاره به اعزام اکیپ‌های شرکت برق به این مناطق، افزود: تلاش می‌کنیم برق تمام روستاهای خاموش تا قبل از ظهر وصل شود.

کرمانشاه امروز 43 بار لرزید
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۰۹:۲۶

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه از وقوع 43 زمین لرزه از بامداد امروز(یکشنبه) تاکنون در منطقه تازه‌آباد خبر داد.

فرهاد فروزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به زلزله 5.9 ریشتری بامداد امروز (چهارم شهریور) گفت: با احتساب زلزله 5.9 ریشتری تا ساعت هفت و 30 صبح امروز 43 لرزه در منطقه تازه‌آباد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: از این تعداد سه مورد بالای چهار ریشتر و 16 مورد بین سه تا چهار ریشتر بوده است.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه زلزله 5.9 ریشتری بامداد امروز را پس‌لرزه زلزله آبان سال گذشته دانست و گفت: این پس‌لرزه‌ها همانطور که قبلا اعلام کردیم تا ماه‌ها ادامه خواهد داشت.

فروزی خاطرنشان کرد: از زلزله 21 آبان تاکنون 4231 لرزه در گستره استان به ثبت رسیده که یازده مورد آن بالای پنج ریشتر، 95 مورد بین چهار تا پنج ریشتر و 559 مورد بین سه تا چهار ریشتر بوده است.

وی بزرگترین این پس‌لرزه‌ها را دو مورد 5.9 ریشتری اعلام کرد که یک مورد آن در فروردین امسال رخ داد و دومین مورد نیز بامداد امروز ثبت شد.

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۰۸:۴۴

براساس اعلام سازمان اورژانس کشوری، تا ساعت ۸ صبح یکشنبه، ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند و تا کنون آمار مصدومان به ۲۴۱ نفر رسیده است.

 

تعداد مصدومان به 142 نفر رسید / شرایط عادی و تحت کنترل است
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۰۸:۲۰

‌مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از افزایش مصدومان زلزله 5.9 ریشتری ثلاث باباجانی به 142 نفر خبر داد و گفت: اوضاع در مناطق زلزله زده تحت کنترل است.

‌رضا محمودیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به زلزله 5.9 ریشتری که بامداد امروز (4 شهریور) تازه آباد را لرزاند، گفت: این زلزله تا کنون باعث مصدوم شدن 142 نفر شده و یک نفر نیز به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داد.

وی اوضاع را در شهرهای زلزله زده عادی ارزیابی کرد و افزود: تمام نیروهای امدادی پای کار هستند و اگر نیاز باشد از استان‌های معین هم کمک خواهیم گرفت که تا کنون نیازی پیش نیامده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه درباره وضعیت راه‌های مناطق زلزله زده یادآوری کرد: فقط مسیر ثلاث باباجانی به جوانرود مسدود شده بود که بازگشایی آن انجام شده است.

به گفته این مسئول، به جز شهرستان دالاهو که مقداری کدورت آب دارد در سایر نقاط مشکلی از نظر آب نداریم.

محمودیان خاطرنشان کرد: برق حدود 50 روستا نیز قطع شده بود که از این تعداد برق 40 روستا وصل شده است و مابقی نیز به زودی وصل خواهد شد.

وی درباره وضعیت خسارت به واحدهای مسکونی نیز گفت: برآورد دقیق خسارت مشخص نیست و نیاز به زمان دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه عمده تاثیر این زلزله را بر روی شهرستان ثلاث باباجانی دانست که اکنون وضعیت این شهرستان عادی و در کنترل است.

نظرات بینندگان