arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
گزارشی از NPR؛

تماشا کنید / ویدیو: ۴ مرحله‌ای که برای استیضاح ترامپ باید طی شود / سرنوشت استیضاح ۴ رییس‌جمهور در آمریکا از تیلور تا کلینتون چه بود؟ / چرا دموکرات‌ها برای برکناری ترامپ تعلل به خرج می‌دهند؟ +زیرنویس فارسی

استیضاح دونالد ترامپ این روز‌ها به یکی از اخبار جدی در آمریکا تبدیل شده. در طول تاریخ آمریکا تا کنون استیضاح ۴ رییس جمهور مطرح شده که سرنوشت متفاوتی هم یافته است. استیضاح ترامپ اگرچه با اعترافات اخیر مایکل کوهن وکیل پیشین او جدی‌تر شده، اما عملی شدن آن با موانع زیادی مواجه است؛ از موانع قانونی گرفته تا تردید‌های سیاسی دموکرات‌ها. ویدیوی زیر را تماشا کنید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استیضاح دونالد ترامپ این روز‌ها به یکی از اخبار جدی در آمریکا تبدیل شده، اما اینکه درمورد اینکه این استیضاح چقدر بتواند به وقوع بپوندد، هنوز سوالات زیادی باقی مانده است.

به گزارش «انتخاب»، در طول تاریخ آمریکا تا کنون استیضاح ۴ رییس جمهور مطرح شده که سرنوشت متفاوتی هم یافته است. متاخرترین نمونه استیضاح مربوط به بیل کلینتون در سال ۱۹۹۸ بود که با افشای ارتباط جنسی او با مونیکا لوینسکی مطرح و سرانجام به ابقای رییس جمهور وقت منتج شد.

استیضاح ترامپ اگرچه با اعترافات اخیر مایکل کوهن وکیل پیشین او جدی‌تر شده و احتمال تخطی او از قانون در زمان انتخابات بیش از گذشته زبانزد شده است، اما عملی شدن استیضاح با موانع زیادی مواجه است؛ از موانع قانونی گرفته تا تردید‌های سیاسی دموکرات‌ها و نگرانی‌های آنان برای انتخابات بعدی.

ویدیوی زیر از رادیو ملی آمریکا (NPR) را تماشا کنید.

 
 
نظرات بینندگان