arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷

تخریب ۵۰۰ واحد مسکونی در زلزله تازه‌آباد/ واحدهای نوساز خسارت ندیدند

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به زلزله امروز تازه آباد گفت: در برآورد اولیه تاکنون ۵۰۰ واحد تخریبی نوع دوم در این مناطق شناسایی شده که عمدتا واحد‌های گلی روستایی هستند و بیشتر مربوط به محدوده روستا‌های چم‌زرشک و پالان شهرستان ثلاث باباجانی است.این واحد‌ها بطور کامل تخریب نشده، اما آسیب به حدی است که باید بازسازی شوند و به همین علت جزء تخریبی نوع دوم دسته بندی می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تخریب ۵۰۰ واحد مسکونی در زلزله تازه‌آباد/ واحدهای نوساز خسارت ندیدند

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه از شناسایی ۵۰۰ واحد تخریبی نوع دوم در پی زلزله صبح امروز (چهارم شهریور) تازه آباد خبر داد.

مهرداد سالاری در گفتگو با ایسنا با اشاره به زلزله امروز تازه آباد اظهار کرد: از همان ساعات اولیه پس از زلزله کار ارزیابی واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده توسط تیم‌های ارزیابی بنیاد مسکن شروع شد.

وی افزود: در برآورد اولیه تاکنون ۵۰۰ واحد تخریبی نوع دوم در این مناطق شناسایی شده که عمدتا واحد‌های گلی روستایی هستند و بیشتر مربوط به محدوده روستا‌های چم‌زرشک و پالان شهرستان ثلاث باباجانی است.

سالاری تصریح کرد: این واحد‌ها بطور کامل تخریب نشده، اما آسیب به حدی است که باید بازسازی شوند و به همین علت جزء تخریبی نوع دوم دسته بندی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ واحد مسکونی نوسازی در این زلزله آسیب ندیده گفت: در واحد‌های در حال ساخت که دیوار نیمه‌کاره دارند طبیعی است که بخشی از دیوار ریزش کند، اما هیچ واحد نوسازی شده‌ای دچار آسیب نشده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به خسارت شبکه‌های آب و برق در این زلزله گفت: پس از وقوع زلزله برق تعدادی از روستا‌ها قطع شد که هم‌اکنون برق ۱۷ روستا مجددا وصل شده است.

وی افزود: همچنین بر اثر زلزله آب شهر کرند و روستا‌های چم زرشک و پالان کدر شد که آبرسانی به این مناطق با استفاده از تانکر در حال انجام است.

نظرات بینندگان