arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷

تشکل اساتید حوزه قم: برای مراسم فیضیه، ما پیامک دعوت زدیم، اما خودمان حضور نداشتیم/ حرف ازغدی را قبول نداریم

تشکل اساتید هیچ گونه دخالتی در برنامه‌ریزی و برگزاری این جلسه نداشت. مطابق رویه‌ای که در بخش اطلاع‌رسانی تشکل وجود دارد، مراسم و همایش‌ها و گردهمایی‌های حوزوی که بویژه توسط مراکز رسمی حوزوی برگزار می‌شوند از جمله نکوداشت علما و شخصیت‌ها از طریق سامانه پیامکی این تشکل اطلاع‌رسانی می‌شود در این مورد نیز دو روز قبل از صدور پیامک تشکل، دعوت به این تجمع در فضای مجازی از جانب گروه‌های متعدد اطلاع‌رسانی شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه ایران نوشت: دبیرخانه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که طبق خبرهای منتشره،با ارسال پیامکی برای طلاب و روحانیون،از انها برای شرکت در مراسم مدرسه فیضیه دعوت کرده بود، توضیحی ارائه کرده است.

در این توضیح آمده است:

تشکل اساتید هیچ گونه دخالتی در برنامه‌ریزی و برگزاری این جلسه نداشت. مطابق رویه‌ای که در بخش اطلاع‌رسانی تشکل وجود دارد، مراسم و همایش‌ها و گردهمایی‌های حوزوی که بویژه توسط مراکز رسمی حوزوی برگزار می‌شوند از جمله نکوداشت علما و شخصیت‌ها از طریق سامانه پیامکی این تشکل اطلاع‌رسانی می‌شود در این مورد نیز دو روز قبل از صدور پیامک تشکل، دعوت به این تجمع در فضای مجازی از جانب گروه‌های متعدد اطلاع‌رسانی شده بود. بویژه اینکه گفته شده بود برخی از نهادهای رسمی حوزه هم در مدیریت جلسه مشارکت دارند.

در دعوت از سخنران جلسه نیز تشکل هیچ گونه دخالت یا مشارکتی نداشته است. روشن است که دعوت کنندگان از سخنران محور اصلی برگزاری جلسه محسوب می‌شوند و هویت دعوت کنندگان نیز ناشناخته نیست. علاوه بر این حسب اطلاع ما هیچ یک از اعضای شورای مرکزی تشکل در این جلسه حضور نداشته‌اند و غالباً در قم نبوده‌اند.

اصل برگزاری این جلسه و اعلام همراهی حوزه با مردم در شرایط اقتصادی کنونی امری مبارک است و نشان از پایبندی حوزه و روحانیت به رسالت الهی آنان در دفاع از حقوق مردم است. حوزه و روحانیت و بزرگان آن همواره پناه و پشتیبان مردم در سختی‌ها بوده‌اند و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگر مراجع معظم در روز‌های اخیر نیز در همین راستا قابل فهم است. حوزه زبان مطالبه‌گری مردم در برابر مسئولان است و ان‌شاءالله چنین خواهد ماند.

با تمام احترامی که برای سخنران محترم جلسه قائل هستیم، برخلاف نظر ایشان ما حوزه را سکولار نمی‌دانیم بلکه سال‌ها است که تشکل اساتید اعلام می‌کند که بحمدالله متن حوزه و بزرگان عزیز آن انقلابی و پشتیبان نظام هستند و جریان مخالف انقلاب در انزوا و اقلیت جدی است، گرچه این اقلیت تلاش می‌کند با چهره‌ای نه چندان آشکار بر مسیر حوزه تأثیرگذاری کند. یک روز در بیت و بعثه سردمدار شیعه انگلیسی حاضر می‌شود و روز دیگر به دیدار مسئولان دولتی می‌رود که شرح این ماجرا فرصت خاص خود را می‌طلبد.

حاشیه‌سازی پر حجم این جریان مرموز را در راستای هدف منفعل کردن جریان انقلابی که متن حوزه را تشکیل می‌دهد، می‌دانیم و البته به آنها یادآور می‌شویم که از این ترفند هم طرفی نخواهند بست. متن انقلابی حوزه با هدایت مراجع معظم و جامعه محترم مدرسین در کنار حمایت از نظام و رهبری فرزانه آن زبان مطالبه‌گر مردم خواهد ماند. جریان انقلابی حوزه نیرومند‌تر از آن است که از این بادها بلرزد و صحنه را خالی کند.

نظرات بینندگان