arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷

آیت‌الله‌ سبحانی: دولت تاجر خوبی نیست/ امور اقتصادی به مردم سپرده شود

یک مرجع تقلید شیعه با انتقاد از وضعیت بیکاری کشور، بر لزوم واسپاری امور اقتصادی به مردم تاکید کرد و گفت: دولت تاجر خوبی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله‌ سبحانی:دولت تاجر خوبی نیست/ امور اقتصادی به مردم سپرده شودیک مرجع تقلید شیعه با انتقاد از وضعیت بیکاری کشور، بر لزوم واسپاری امور اقتصادی به مردم تاکید کرد و گفت: دولت تاجر خوبی نیست.

به گزارش ایسنا منطقه قم، آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی امروز دوشنبه (۵ شهریور) در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این ایام مصادف با دو عید قربان و غدیر است و امیدواریم خداوند به برکت این ایام، برکاتش را به ما عنایت فرماید.

وی افزود: من معتقدم، نظامی که خداوند به ما عنایت فرموده به خاطر خون پاک شهداء و مجاهدات امام(ره) برپا خواهد بود تا زمانی که حضرت(عج) قیام کنند؛ این نیات و قدم‌های پاک، این درخت را آبیاری کرده‌اند و تا ظهور پابرجاست.

این مرجع تقلید تصریح کرد: کسی که بنیاد شهید را مطرح کرد، طرح بسیار خوبی داد؛ در کشورهایی مانند عراق هم کشته و شهید دارند، ولی نتوانسته‌اند چنین بنیادی ایجاد کنند؛ بنابراین بنیادی برای خدا و بابرکت است و در حقیقت نیت صالح هم همراه آن است.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: خداوند ان‌شاءالله نظام و دولت ما را هدایت کند تا اشتغال توسعه پیدا کند؛ امروز فرزند یکی از محققین ما نزد بنده آمده که من ۹ ماه است بیکار هستم و از این دست مراجعات برای ما زیاد است. لذا باید کار به دست مردم داده شود تا مردم کار ایجاد کنند.

وی افزود: کشاورزی یکی از کارهای بسیار خوبی است که باید توسعه هم داده و حمایت شود؛ اگر کار دست مردم و نه دولت باشد، بسیاری از امور حل می‌شود زیرا دولت تاجر خوبی نیست.

این مرجع تقلید بیان کرد: روزهای جمعه مسئولان هر استان قبل از نماز پیش مردم بیایند و مردم بتوانند مشکلات خود را به صورت مستقیم بیان کنند که نمونه آن در تبریز در حال انجام است.

نظرات بینندگان