arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
رییس پلیس تهران اعلام کرد

راه اندازی «پلیس دوچرخه سوار» در پایتخت / آمادگی برای استفاده از موتور برقی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه من به عنوان یک شهروند نگران دوچرخه سوارها هستم گفت: همین الان این تعداد دوچرخه سوار هم اصول دوچرخه سواری و مقررات را رعایت نمی‌کنند و می‌بینیم که حتی کلاه هم استفاده نمی‌کنند و باید به عنوان اولین موضوع مقررات را به این افراد آموزش دهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اعلام آمادگی پلیس برای استفاده از موتوربرقی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح پلیس دوچرخه سوار با بیان اینکه از زحمات شهردار پر تلاش و همچنین اقدامات اثرگذار معاونت حمل و نقل در بهبود زیست شهری تشکر می‌کنم، گفت: من حساسیت ویژه‌ای به موضوعات ترافیکی دارم و معتقدم که باید به مباحث زیست محیطی نیز در کنار این مهم توجه شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از خودروها ابتدایی ترین اصول را هم رعایت نمی‌کنند، ادامه داد: در شش ماهه اول سال وضعیت خوبی در باب آلودگی هوا نداشتیم و پلیس از همین حالا بحث برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی را در دستور کار خود قرار داده است.

رحیمی با بیان اینکه من به عنوان یک شهروند نگران دوچرخه سوارها هستم گفت: همین الان این تعداد دوچرخه سوار هم اصول دوچرخه سواری و مقررات را رعایت نمی‌کنند و می‌بینیم که حتی کلاه هم استفاده نمی‌کنند و باید به عنوان اولین موضوع مقررات را به این افراد آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه در بخش عدم رعایت قانون مشکل داریم به گونه‌ای که 75 درصد از کشته‌های ما موتورسواران و عابران پیاده هستند اظهار کرد:‌ بر همین اساس پلیس را مکلف کردیم که برای راکبان متخلف کلاس آموزشی بگذارند.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه امروز ما با راه اندازی پلیس دوچرخه سوار در استفاده از این وسیله پاک پیش قدم شدیم، گفت: این دوچرخه‌ها را به پلیس راهور آوردیم چرا که فعالیت این پلیس در بلوک‌های خاصی است و ماموریت آنها برخورد با تخلفات و نه جرایم است که این مهم با حمایت شهردار تهران شروع شد و امیدواریم بتوانیم این مهم را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه پلیس به عنوان اولین نهاد به دنبال استفاده از موتورسیکلت برقی به جای موتورسیکلت‌های معمولی است، گفت: حداقل در پلیس راهور که ماموریت آن نرم و مردمی است می‌توانیم از موتور برقی استفاده کنیم.

رحیمی در پایان سخنان خود گفت: پلیس تهران در همه رده‌ها و یگان‌ها در خدمت شهرداری است تا بتواند به خوبی به مردم خدمت رسانی کند.

در ادامه سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران نیز با بیان اینکه پلیس به عنوان یکی از ارکانی که تلاش زیادی دارد مسئولیت بسیار سنگین در برخورد با تخلفات و برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی است، گفت: مجوز فعال شدن پلیس دوچرخه سوار را در حوزه پلیس راهور تهران اخذ کردیم و آمادگی آن را داریم که از موتور برقی نیز استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پلیس آماده اجرای مرحله دوم طرح کاهش است به ایسنا گفت: جلسات هماهنگی شروع شده است و تمام بحث‌های ما تسهیل عبور و مرور و کاهش ترافیک و بهبود بخشیدن به جریان شهر است و ما مجری هستیم و اگر دستگاه‌های مختلف بسترها را آماده کنند، آن را اجرا می‌کنیم.

نظرات بینندگان