arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷

تفکیک حساب های معاملات بیمه های زندگی

ماهیت حسابهای مرتبط با بیمه های زندگی با سایر رشته ها متفاوت است چرا که تعهدات این رشته بیمه ای با دیگر رشته ها فرق می کند و این موضوع ایجاب می کند که معاملات و حسابهای مربوط با این رشته از سایر رشته ها منفک شود .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دومین گردهمایی «مدیران بیمه های زندگی شرکت های بیمه» با موضوع «تفکیک حساب­های معاملات بیمه های زندگی از سایر حسابها» در بیمه مرکزی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این جلسه، مجید تقی لو ، مدیرکل نظارت بر بیمه­ های زندگی بیمه مرکزی ، الزامات مقرراتی و چگونگی «تفکیک حساب­های معاملات بیمه­ های زندگی» را تشریح کرد.

وی گفت: ماهیت حسابهای مرتبط با بیمه های زندگی با سایر رشته ها متفاوت است چرا که تعهدات این رشته بیمه ای با دیگر رشته ها فرق می کند و این موضوع ایجاب می کند که معاملات و حسابهای مربوط با این رشته از سایر رشته ها منفک شود .

مدیر کل نظارت بر بیمه های زندگی اضافه کرد: تفکیک حساب­های مربوط به بیمه زندگی مستلزم هماهنگی، درک و ایجاد زبان مشترک بین سه بخش فنی، مالی و فناوری اطلاعات در شرکتهای بیمه بوده و اگر این درک و زبان مشترک بین این سه بخش شکل نگیرد این هدف حاصل نخواهد شد.

در ادامه علی فرزین، مدیر بیمه­ های عمر و سرمایه­ گذاری شرکت بیمه البرز، تجربه بیمه البرز را در زمینه پیاده سازی تفکیک حساب­های زندگی از غیرزندگی و تغییرات سیستم حسابداری و سیستم کدینگ شرکت تشریح کرد و حاضران در جلسه به بحث و بررسی درباره این موضوع پرداختند.

نظرات بینندگان