arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷

دلیل تخلف مدیران از زبان رئیس کل دیوان محاسبات کشور

عادل آذر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تخلفات به دلیل عدم درک صحیح از قانون و عدم قانون خوانی و قانون دانی مدیران صورت گرفته است. در قانون اساسی دیوان محاسبات وظیفه صیانت از بیت المال را دارد و ما باور داریم بخش عمده ای از بیت المال نیروی انسانی فعال در سیستم محسوب می شود و نباید اجازه دهیم منابع فیزیکی و مدیریتی ما آسیب ببیند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تخلفات به دلیل عدم درک صحیح از قانون و عدم قانون خوانی و قانون دانی مدیران صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، عادل آذر در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: در قانون اساسی دیوان محاسبات وظیفه صیانت از بیت المال را دارد و ما باور داریم بخش عمده ای از بیت المال نیروی انسانی فعال در سیستم محسوب می شود و نباید اجازه دهیم منابع فیزیکی و مدیریتی ما آسیب ببیند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم با آموزش لازم به مدیران اقدامات پیشگیرانه را صورت دهیم و البته بررسی های ۷ سال گذشته پرونده های تخلفی نشان می دهد که تخلفات به دلیل عدم درک صحیح از قانون و عدم قانون خوانی و قانون دانی مدیران صورت گرفته است و ما تلاش داریم با برگزاری دوره ها و توزیع بسته های آموزشی در سطوح مختلف پیشگیری لازم را صورت دهیم.

رئیس کل دیوان محاسبات کل کشور افزود: پیشگیری به معنای مداخله در کار دستگاه های اجرایی نیست و ورود ما مانع اجرای اقدامات مدیران نیست بلکه به تصمیم گیری درست مدیران دستگاه های اجرایی کمک می کند.

به گفته عادل آذر، دیوان محاسبات تلاش می کند با مشاوره درست مدیران اجرایی نقش هدایت گری خود را به خوبی ایفا کند.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات بصورت مقتدرانه و با رعایت اصول حرفه ای کار فنی و حسابرسی خود را انجام می دهد چرا که نظارت های تفریغ وظیفه دیوان محاسبات است.

رئیس دیوان محاسبات کشور خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید ما را به عنوان امین دستگاه خود ببینند و ما باور داریم که مدیران دستگاه های اجرایی خط مقدم توسعه هستند.

آذر خاطر نشان کرد: حسابرسی عملکرد از برنامه های جدی دیوان محاسبات محسوب می شود اما پیش نیاز هایی دارد که مهمترین آن استقرار نظام بودجه ریزی بر اساس عملکرد است و باید با شاخص هایی همچون بهره وری، اثر بخشی و عملگرایی و ... حسابرسی عملکرد صورت گیرد.

وی گفت: در سال ۹۷ و در برنامه ریزی جامع سال، ۳۷ درصد نظام بودجه ریزی بر اساس عملکرد است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: در گزارش سال ۹۵ از حسابرسی عملکرد استان در حوزه اقتصاد مقاومتی، گلستان جزء استان های زیر متوسط است که با گزارشات ارائه شده از سوی مدیریت استان این وضعیت در سال ۹۶ و سال جاری بهتر خواهد شد.

آذر گفت: خوشبختانه در سال گذشته از بین ۱۰۰ پرونده استان تنها ۳ پرونده مشکل داشته و فقط یک مورد مجرم شناخته شده است و این نشان می دهد که گلستان یکی از استان های با درجه سلامت مالی بالاست.

وی افزود: در سال جاری با توجه به اعلام شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی گلستان جزء استان هایی است که خرید کالاهایی خارجی که مشابه داخلی دارند، در آن کم است.

آذر بیان کرد: درآمدهای نفتی دولت در سه ماهه اول سالجاری ۲.۷ درصد رشد داشته و با توجه به اینکه درآمد هر بشکه نفت خام در بودجه ۵۵ دلار بسته شده اما با قیمت ۷۰ دلار فروخته شده است.

آذر با اشاره به دارایی های ملکی دولت اظهار کرد: بنیه اقتصادی کشور بالاست و ۳ برابر بودجه سال ۹۷ که رقم یک میلیون و یک صد هزار میلیارد تومان است، املاک شناسایی شده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور، یادآور شد: در هیچ کجای دنیا نظارت بر بودجه و بیت المال زمان پذیر نیست و نمی توان برای آن گواهی صادر کرد و باید تلاش کنیم انضباط مالی و انضباط اقتصادی را ایجاد کنیم.

وی به مسئله حقوق های نجومی اشاره کرد و گفت: بررسی حقوق های نجومی نشان داد قاطبه مدیریت ما پاک دست هستند و بخش معدودی تخلف صورت گرفته و تنها یک مجرم شناخته شده است.

نظرات بینندگان