arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۷

مهدکودک های چین در تسخیر روبات ها / مربی های روباتیک جایگزین انسان ها می شوند

چین قصد دارد با هدف برقراری ارتباط قوی تر بین انسان و روبات و البته پیشرفت مهدکودک ها، مربیان رباتیک را جایگزین انسان ها کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین قصد دارد با هدف برقراری ارتباط قوی تر بین انسان و روبات و البته پیشرفت مهدکودک ها، مربیان رباتیک را جایگزین انسان ها کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، چین روبات اختصاصی و ویژه ای را برای مهد کودک ها انتخاب کرده است. روباتی که "کیکو" نام دارد و پیش از این نیز به محبوبیتی ویژه بین مردم دست یافته بود.

قرار است درجریان این کلاس ها، روبات ها با کودکان در کلاس های بین فرنگی در پکن شرکت کنند. اگرچه روبات کیکو یک معلم غیرعادی برای کودکان است اما از داستان گویی تا آموزش به کودکان را انجام می دهد.

این روبات 60 سانتی متر قد دارد و یک صفحه نمایش بزرگ به جای چهره در آن استفاده می شود. کیکو با هزینه ای معادل 1500 دلار  خریداری  و در 600 مهد کودک در سراسر کشور چین حضور خواهد داشت.

 

روش کار کیکو با کودکان به این ترتیب است که وقتی در جریان تعامل با آنان پرسشی مطرح می کند و کودک به درستی پاسخ می دهد روبات چشمک می زند. البته استفاده از این روبات ها از دید برخی معلم ها اشتباه محسوب می شود. برای مثال یک معلم در مدرسه ای در پکن می گوید عدم تعامل انسان با کودکان،آنان را سرد و بی احساس بار می آورد.

البته حضور روبات معلم ها در مدارس موضوع عجیبی نیست و در سال 2010، کره جنوبی از یک ربات در مدارس برای آموزش انگلیسی استفاده کرد.

 

نظرات بینندگان