arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۷

سفیر کره جنوبی در آمریکا: کره شمالی همچنان مایل به ادامه مذاکرات با آمریکاست

سفیر کره جنوبی در آمریکا اعلام کرد کره شمالی همچنان مصمم است علیرغم تحولات اخیر، گفت و گو و مذاکره در مورد صلح را با آمریکا ادامه دهد. وی این اظهار نظر و پیش بینی متفاوت را بعد از لغو سفر 'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه آمریکا به کره شمالی با دستور 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری این کشور عنوان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر کره جنوبی در آمریکا اعلام کرد کره شمالی همچنان مصمم است علیرغم تحولات اخیر، گفت و گو و مذاکره در مورد صلح را با آمریکا ادامه دهد.

به گزارش ایرنا از یونهاپ 'چو یون جی' روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: برنامه کره شمالی حفظ گفت و گوها و مذاکره با آمریکا است.
وی این اظهار نظر و پیش بینی متفاوت را بعد از لغو سفر 'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه آمریکا به کره شمالی با دستور 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری این کشور عنوان کرد.
رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه گذشته در یادداشت توئیتری خود از لغو برنامه سفر وزیر خارجه این کشور به کره شمالی خبر داد و گفته بود از پمپئو خواسته ام در این زمان به کره شمالی نرود چون هنوز پیشرفت کافی در ارتباط با عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی نداشته ایم.
ترامپ در رشته توئیت های خود افزوده است: علاوه بر این، با توجه به موضع بسیار سخت ما در تجارت با چین، فکر نمی کنم که آن ها (چینی ها) در حال کمک به فرآیند خلع سلاح هسته ای باشند.
ترامپ ادامه داده است: پمپئو وزیر خارجه منتظر است تا در آینده نزدیک به کره شمالی برود اما به احتمال زیاد پس از اینکه رابطه تجاری ما با چین حل شد این اتفاق خواهد افتاد.
سفیر کره جنوبی در آمریکا در این مصاحبه افزود: کره شمالی به خوبی می داند که لغو تحریم ها و همکاری اقتصادی فقط در صورت پیشبرد مذاکرات و برقراری روابط بهتر با آمریکا امکانپذیر است.
وی ادامه داد: بر این اساس، کره شمالی گفت و گوها را ادامه می دهد و روابط خود را با ایالات متحده بهبود می بخشد.
چو با اشاره به اینکه پیشبرد مذاکرات برای خلع سلاح هسته ای، یک وظیفه اصلی مشترک دو طرف است تاکید کرد سئول و واشنگتن در مورد مذاکرات هسته ای یک دیدگاه مشترک دارند.

نظرات بینندگان