arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۷

رویترز: ترکیه، «جبهه النصره» را در لیست سیاه تروریسم قرار داد

دفتر ریاست جمهوری ترکیه طی دستوری اعلام کرد که «هیأت تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) در لیست سیاه تروریستی قرار دارد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویترز: ترکیه، «جبهه النصره» را در لیست سیاه تروریسم قرار دادریاست جمهوری ترکیه روز جمعه (۹ شهریور) طی فرمانی اعلام کرد که ائتلاف «هیأت تحریر الشام» یا همان گروه تروریستی «جبهه النصره» سابق را در لیست تروریستی این کشور قرار دارد.

خبرگزاری رویترز انگلیس با اعلام خبر نوشت که که اخطاریه‌‌هایی که در «روزنامه رسمی جمهوری ترکیه» منتشر شده، با قطعنامه سازمان ملل در ماه ژوئن گذشته تطابق دارد که در آن، سازمان ملل هیأت تحریر الشام را به لیست افراد و سازمان‌هایی اضافه کرد که دارایی‌های آن‌ها به دلیل ارتباط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش بلوکه شده است.

این خبرگزاری نوشت که این اقدام ترکیه قبل از عملیات احتمالی ارتش سوریه با حمایت روسیه به استان ادلب صورت می‌گیرد.

هیئة تحریر الشام شامل گروه تروریستی جبهه النصره می‌شود. این گروه تروریستی برای دور ماندن از حملات و فشارهای غرب به دلیل جنایت‌های خود، بارها اسم خود را تغییر داده و به عنوان شاخه گروهک القاعده در سوریه شناخته می‌شود.

ترکیه پیشتر در مورد هرگونه عملیات نظامی ارتش سوریه و متحدان آن در استان ادلب که در اشغال جبهه النصره قرار دارد، هشدار داده است.

این هفته منبعی در ارتش سوریه اعلام کرد که ترکیه به واسطه روسیه به دمشق پیام داده و از سوریه خواسته عملیات نظامی در ادلب را به تعویق بیاندازد

منبع: فارس
نظرات بینندگان