arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷

طلا از دست بسکتبال پرید/ شاگردان شاهین طبع حریف تیم داوری نشدند

در ادامه بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ تیم ملی بسکتبال ایران در فینال این مسابقات از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت محلی به مصاف تیم چین رفت. بازی با حمله ایران آغاز شد و حامد حدادی اولین دو امتیازی را برای ایران به دست آورد. کوارتر اول را ایران بهتر آغاز کرد و توانستیم پنج امتیاز از چین پیش بیفتیم. بازی منطقی شاگردان شاهین طبع در کوارتر اول ادامه داشت و بازیکنان ایران حمله‌های چینی‌ها را به خوبی دفاع کردند و ستاره این تیم ژو کی از کار افتاد. در نهایت در پایان کوارتر اول تیم ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ از حریف قدرتمند خودش پیش بیفتد. بازیکنان ایران در این کوارتر پرتاب‌های سه امتیازی خوبی انجام داد که همین مسئله باعث شد روحیه تیم بالا رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

تیم ملی بسکتبال ایران در فینال بازی‌های آسیایی مقابل چین شکست خورد و مدال نقره این مسابقات را به دست آورد.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه بازی‌های آسیایی 2018 تیم ملی بسکتبال ایران در فینال این مسابقات از ساعت 18:30 به وقت محلی به مصاف تیم چین رفت.

بازی با حمله ایران آغاز شد و حامد حدادی اولین دو امتیازی را برای ایران به دست آورد. کوارتر اول را ایران بهتر آغاز کرد و توانستیم پنج امتیاز از چین پیش بیفتیم. بازی منطقی شاگردان شاهین طبع در کوارتر اول ادامه داشت و بازیکنان ایران حمله‌های چینی‌ها را به خوبی دفاع کردند و ستاره این تیم ژو کی از کار افتاد. در نهایت در پایان کوارتر اول تیم ایران با نتیجه 25 بر 18 از حریف قدرتمند خودش پیش بیفتد. بازیکنان ایران در این کوارتر پرتاب‌های سه امتیازی خوبی انجام داد که همین مسئله باعث شد روحیه تیم بالا رود.

با شروع کوارتر دوم نیز این تیم ایران بود که توانست همانند کوارتر اول امتیازهای خوبی را به دست بیاورد. تیم ایران توانست در کوارتر دوم اختلاف امتیاز خود را با چین به عدد 16 برساند. چین در ادامه توانست اختلاف امتیاز را با ایران کمتر کند و هشت امتیاز متوالی را کسب کند. در دقایق پایانی کوارتر دوم بازی به سود چینی‌ها در جریان بود و سوت‌های داوران نیز به نفع چینی‌ها بود. در یک دقیقه پایانی بازهم این تیم ایران بود که با اضافه شدن حامد حدادی چهار امتیاز متوالی را به دست آورد. کوارتر دوم با نتیجه 45 بر 41 به سود ملی‌پوشان کشورمان به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم و کوارتر سوم این تیم چین بود که سوار بر بازی شد و برای اولین بار در طول بازی توانست با دو پرتاب سه امتیازی از تیم ایران پیش بیفتد و اختلاف امتیازش با ایران را به عدد پنج رساند. تیم ایران با اضافه شدن ترکیب اصلی توانست بازی بهتری را ارائه دهد ولی این تیم چین بود که در پایان کوارتر سوم با نتیجه 59 بر 56 پیروز میدان بود. در کوارتر سوم بازیکنان چین چندین بار روی حامد حدادی خطای غیر ورزشی انجام دادند ولی داوران فقط یک بار خطا گرفتند.

در کوارتر چهارم بازهم این تیم چین بود که اختلاف امتیازش را با ایران بیشتر کرد و بازیکنان ایران در ریباندها موفق نبودند و نتوانستند از پرتاب‌های سه امتیازی استفاده کنند. یخچالی و جمشیدی سعی می‌کردند بیشتر توپ‌ها را به حدادی برسانند که بازیکنان چین نیز به صورت متوالی روی حدادی خطا انجام می‌دادند. در طول این بازی ژو کی و عبدالسلام عبدالرشید دو بازیکن خوب چین با انجام پرتاب‌های سه امتیازی توانستند اختلاف امتیاز را بیشتر کنند.

در پایان این بازی تیم چین موفق شد با نتیجه 84 بر 72 مقابل ایران به پیروزی برسد و مدال طلای بازی‌های آسیایی را کسب کند.

حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، محمد حسن زاده و بهنام یخچالی چهار بازیکن ایران بودند در این بازی که توانستند بالای 10 امتیاز را کسب کنند.

نظرات بینندگان