arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷

جلسه محاکمه باقری درمنی، متهم فساد اقتصادی آغاز شد

جلسه محاکمه متهمان پرونده فساد اقتصادی برای رسیدگی به اتهامات «حمید باقری درمنی» متهم ردیف اول این پرونده با حضور چند متهم و نمایندگان شاکیان در دادگاه انقلاب آغاز شد. در جلسات قبلی کیفرخواست ۳۲۵ صفحه‌ای توسط نمایندگان دادسرا قرائت شد. رسیدگی به این پرونده در مرحله دادسرا چهار سال به طول انجامید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جلسه محاکمه متهمان پرونده فساد اقتصادی برای رسیدگی به اتهامات «حمید باقری درمنی» متهم ردیف اول این پرونده با حضور چند متهم و نمایندگان شاکیان در دادگاه انقلاب آغاز شد.

به گزارش ایرنا، قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده در جلسه قبلی رسیدگی به این پرونده که سوم شهریور به صورت علنی و با حضور خبرنگاران برگزار شد، اتهامات متهم ردیف اول پرونده را افساد فی الارض از طریق کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری با وصف سردستگی از شرکت نفت جی به میزان ۳۲۲ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۳۳۶ کیلوگرم قیر، مشارکت در شروع کلاهبرداری از شرکت بیمه ایران با وصف سردستگی، مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از بانک ملی ایران با وصف سردستگی به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برشمرد.

در جلسات قبلی کیفرخواست ۳۲۵ صفحه‌ای توسط نمایندگان دادسرا قرائت شد. رسیدگی به این پرونده در مرحله دادسرا چهار سال به طول انجامید.

صلواتی گفت: این پرونده ۱۵۵ جلد، ۳۲۵ صفحه کیفرخواست و ۳۳ متهم دارد که پنج نفر از متهمان فراری هستند.

به گفته وی، چهار نفر از متهمان کارشناس رسمی دادگستری، دو نفر سردفتر اسناد رسمی و دو نفر کارمند بانک ملی هستند.

نظرات بینندگان