arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷

نامزد انتخابات افغانستان مورد سوءقصد قرار گرفت

سخنگوی پلیس کابل پایتخت افغانستان اعلام کرد که بر اثر انفجار یک بمب مغناطیسی چسبیده به یک دستگاه خودرو در منطقه دهم شهر کابل چهار تن زخمی شده اند که هدف این انفجار یکی از نامزد های انتخابات مجلس نمایندگان بود. برخی منابع غیررسمی مدعی شده اند که انور نیازی در این انفجار کشته شده و چهار تن از افراد همراه وی زخمی شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی پلیس کابل پایتخت افغانستان اعلام کرد که بر اثر انفجار یک بمب مغناطیسی چسبیده به یک دستگاه خودرو در منطقه دهم شهر کابل چهار تن زخمی شده اند که هدف این انفجار یکی از نامزد های انتخابات مجلس نمایندگان بود.

به گزارش ایرنا، «حشمت ستانکزی» روز دوشنبه ضمن تایید این انفجار که شب گذشته اتفاق افتاد گفت که خودرو و افراد زخمی شده وابسته به مولوی «محمد انور نیازی» نامزد انتخابات بود که خود وی نیز در این انفجار زخمی شده است.
اما برخی منابع غیررسمی مدعی شده اند که انور نیازی در این انفجار کشته شده و چهار تن از افراد همراه وی زخمی شده اند.
همچنین دیشب حدود ساعت 20 در منطقه چهارم شهر قندهار در جنوب افغانستان انفجاری رخ داد که به گفته منابع محلی بر اثر آن شماری از افراد پلیس و غیر نظامیان کشته یا زخمی شده اند اما تاکنون جزئیات بیشتری از این حمله منتشر نشده است.
دفتر مطبوعاتی استانداری ننگرهار افغانستان نیز اعلام کرد که دو عضو پاکستانی داعش به نام های «صدیق الله» و «سجاد» در این استان همراه خانواده هایشان به پلیس تسلیم شده اند.
در اطلاعیه این استانداری آمده است که این افراد مربوط به گروه «حافظ سعید» رهبر کشته شده سابق داعش هستند و چهارسال پیش به این گروه پیوسته اند.
این افراد تسلیم شده داعش گفته اند که در حال حاضر، شهروندانی از کشورهای ازبکستان، تاجیکستان، آذربایجان، پاکستان، اتباع عرب، ترک و چچن‌ در قالب اعضای داعش در افغانستان حضور دارند.

نظرات بینندگان