arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷

آمریکا حکم خبرنگاران بازداشتی رویترز در میانمار را "شدیدا نگران‌کننده" خواند

"وا لون" و "کیاو سوئه او" امروز دوشنبه به جرم نقض قانون اسرار دولتی در گزارش از سوءاستفاده‌های دولت علیه مسلمانان روهینجایی در این کشور محکوم شدند.سفارت آمریکا در یانگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: نقص‌های آشکار در این پرونده نگرانی‌های جدی درباره قوانین و مقررات و استقلال قضایی در میانمار به وجود می‌آورد و محکومیت این خبرنگاران یک عقب‌گرد جدی برای هدف تعیین شده دولت میانمار برای توسعه آزادی‌های دموکراتیک است. ما خواستار آزادی فوری آنها هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

آمریکا محکومیت دو خبرنگار بازداشتی خبرگزاری رویترز در میانمار را برای تمامی حامیان آزادی مطبوعات و گذار به سمت دموکراسی "شدیدا نگران‌کننده" توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "وا لون" و "کیاو سوئه او" امروز دوشنبه به جرم نقض قانون اسرار دولتی در گزارش از سوءاستفاده‌های دولت علیه مسلمانان روهینجایی در این کشور محکوم شدند.

سفارت آمریکا در یانگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: نقص‌های آشکار در این پرونده نگرانی‌های جدی درباره قوانین و مقررات و استقلال قضایی در میانمار به وجود می‌آورد و محکومیت این خبرنگاران یک عقب‌گرد جدی برای هدف تعیین شده دولت میانمار برای توسعه آزادی‌های دموکراتیک است. ما خواستار آزادی فوری آنها هستیم.

نظرات بینندگان