arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷

درگیری ها درطرابلس منجر به آتش سوزی در سفارت آمریکا شد

رسانه های عربی امروز (سه شنبه) نوشتند، با تداوم درگیری ها در پایتخت لیبی، آتش سوزی گسترده ای در بخش هایی از ساختمان سفارت آمریکا در طرابلس روی داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فعالان لیبیایی در شبکه های اجتماعی، فیلم هایی از این آتش سوزی منتشر کردند که این فیلم ها نشان می دهد آتش سوزی بسیار گسترده است. 
تارنمای لیبیایی «الوسط »، «اسامه علی » رئیس اداره اورژانس و کمک های پزشکی طرابلس گفت، نیروهای امدادی به دلیل گسترده بودن آتش سوزی موفق به ورود به این منطقه و خاموش کردن آن نشده اند.
تارنمای «فیتو» مصر اعلام کرد، آتش سوزی گسترده ای در داخل سفارت روی داده است و فیلمی نیز از این آتش سوزی منتشر کرد.
تارنمای روزنامه «المتوسط » لیبی نیز در این خصوص نوشت، پس از شنیده شدن صدای تیراندازی در مناطق نزدیک به سفارت آمریکا در طرابلس، اطراف ساختمان سفارت آتش سوزی گسترده ای روی داد.
سفارت آمریکا در طرابلس هنوز بیانیه در این خصوص منتشر نکرده است.
هنوز گزارشی در خصوص خسارت های جانی و مالی احتمالی در سفارت آمریکا منتشر نشده است.
همچنین رسانه های مصری امروز از انفجار یک بمب نزدیک سفارت آمریکا در قاهره خبر داده و اعلام کردند یک مرد، یک بمب دست ساز به سمت ساختمان سفارت آمریکا پرتاب کرد و قصد داشت آن را منفجر کند .
سفارت آمریکا در قاهره، در بیانیه ای از شهروندان این کشور خواست از هرگونه مراجعه حضوری به سفارت خودداری کنند و اخبار امنیتی را از کانال های معرفی شده توسط این سفارتخانه دریافت کنند.
درگیری های یک هفته گذشته در پایتخت لیبی باعث فرار بسیاری از مردم از خانه هایشان شده است و از سوی دیگر شکایت های زیادی درخصوص دزدی از خانه های مردم به مقام ها رسیده است. 
برخی منابع از کشته شدن بیش از 50 نفر و زخمی شدن بالغ بر 120 نفر به دلیل این درگیری ها خبر داده اند .
اداره اورژانس و امدادهای پزشکی در شهر طرابلس پایتخت لیبی اعلام کرد درگیری های شدید میان گروه های مسلح در مناطق مختلف پایتخت باعث آواره شدن یک هزار و 825 خانواده شده است.
به گزارش ایرنا، این درگیری ها میان گردان موسوم به «انقلابی های طرابلس»، «گردان 301» و گردان «تانک های ابوسلیم» از یک سو و تیپ هفتم پیاده در ترهونه معروف به نیروهای «کانیات» در گرفته است. 
هیات پشتیبانی سازمان ملل هشدار داده تداوم درگیری ها ممکن است باعث گسترده شدن دامنه آن شود و همه مناطق این کشور را فرا گیرد.
اکنون دو دولت شامل دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند؛ در این کشور وجود دارد. 
پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند

نظرات بینندگان