arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۷

جعل سایت های نظامی در ایالات متحده حاشیه ساز شد / فریب و اخاذی از هزاران کاربر جویای کار در ارتش آمریکا

سایتهای نظامی جعلی اقدام به فروش اطلاعات شخصی هزاران نفر از  کاربران خود کرده اند. این موضوع به علت ناآگاهی کاربران از متفرقه بودن وب سایت های مذکور رخ داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سایتهای نظامی جعلی اقدام به فروش اطلاعات شخصی هزاران نفر از  کاربران خود کرده اند. این موضوع به علت ناآگاهی کاربران از متفرقه بودن وب سایت های مذکور رخ داده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، سایت های موسوم به «کپی گت» که اغلب کپی های حرفه ای از سایت های اصلی هستند، جنجالی شده اند. بر اساس پژوهش های کمیسیون امنیت ملی ایالات متحده، تعداد زیادی از این وبسایت های استخدام جعلی، اطلاعات کاربران خود را سرقت کرده و به فروش رسانده اند.  

کمیسیون تجارت فدرال  ایالات متحده نیز اعلام کرد حداقل 9 وب سایت را شناسایی کرده که اطلاعات شخصی کاربران را با استفاده از سایت های استخدام نظامی جعلی ارتش ایالات متحده به فروش می رساند.

 

اپراتورهای وب سایت هایی مانند Army.com و NavyEnlist.com افرادی را که علاقه مند به پیوستن به ارتش  هستند شناسایی کرده و با سوء استفاده از اطلاعات آنان به دروغ مدعی می شوند که وابسته به شاخه های خاصی از ارتش هستند، سپس اطلاعات جمع آوری شده را به حراج می گذارند.

 

بر همین اساس شکایاتی علیه این وب سایت ها مطرح شده است که ادعا می کند اپراتورهای سایت ها نه تنها در ازای دریافت اطلاعات بین  10 تا 40 دلار اخذ می کنند، بلکه اطلاعات را به فروش می رسانند. این در حالی ست که ماهانه ده ها هزار نفر از این سایت ها بازدید می کنند.

 جیم سیمونز، رئیس هیئت FTC، در بیانیه ای گفت: "افرادی  که در حال بررسی یک حرفه نظامی هستند، باید در مرحله اول دقت کنند که وارد وب سایت های رسمی ارتش می شوند یا خیر."

ماجرا از وقتی افشا شد که افرادی که در این وبسایت های جعلی ثبت نام کرده بودند پس از ماه ها بی خبری به ارتش زنگ زده یا پیغام دادند و خواهادن بررسی فرم های استخدامی خود شدند. پس از آن بود که ارتش متوجه تخلفات گسترده و سوءاستفاده از عنوان خود شد.

متهمان اصلی این پرونده شامل شکت هایی مثل  Sunkey Publishing و Fanmail.com می شوند که  با اتهام نقض قانون FTC متهم شده اند. پیش بینی می شود این شرکت ها از حداقل 1 تا حداکثر 11 میلیون دلار جریمه شوند.

نظرات بینندگان