arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷

گزارشی تکان دهنده از جاسوسی در آیفون / اغلب اپلیکیشن های ios اطلاعات کاربران را سرقت می کنند

گزارش های مختلف حکایت از آن دارند که شمار برنامه های جاسوسی اپل رو به فزونی گذاشته و بسیاری از این برنامه ها اطلاعات کاربران را سرقت و ثبت می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارش های مختلف حکایت از آن دارند که شمار برنامه های جاسوسی اپل رو به فزونی گذاشته و بسیاری از این برنامه ها اطلاعات کاربران را سرقت و ثبت می کنند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نثل از سی نت، به نظر می رسد  بیشتر برنامه های مک و ios  به سرقت و آپلود اطلاعات شما می پردازند. برنامه های کاربردی مانند Dr. Unarchiver و Dr. Cleaner از جمله برنامه هایی هستند که سوابق مرورگر کاربر را  به سرورهای خود ارسال می کنند.
مجله تخصصی مک هشدار داد که برخی برنامه های موجود در Mac App به جمع آوری و آپلود اطلاعات شما، از جمله تاریخچه مرورگرتان می پردازند. 

برنامه هایی مانند Dr Unarchiver و Dr Cleaner، که توسط توسعه دهنده Trend Micro، Inc. توزیع شده اند، در این گزارش آمده انند. گزارش داده اند که سابقه مرورگر کاربران را به سرورهای خود منتقل می کند. طبق گفته 9to5Mac، آنها اطلاعاتی را در مورد برنامه های دیگر نصب شده در سیستم جمع آوری کردند.
این برنامه از کاربران می خواهد برای دسترسی به دایرکتوری خانگی خود را در مقابل چیزهایی مانند اسکن ویروس و یا تمیز کردن جلب. بر اساس گزارش، پس از آنکه کاربران برنامه ها را راه اندازی کردند، اطلاعاتی مانند تاریخ مرورگر را جمع آوری می کنند، یک فایل زیپ ایجاد می کنند و آن را به سرورهای خود ارسال می کنند.
این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که  اپل اپلیکیشن ها را از جمع آوری این نوع اطلاعات بدون رضایت کاربر اکیدا منع می کند.در حال حاضر،  Dr. Unarchiver و Dr. Cleaner از فروشگاه Mac App Store حذف شدند.
از هفته گذشته یک برنامه به نام Adware Doctor، فایلهای مخرب و بدافزارها را بهمکینتاشهای کاربران ارسال  کرد، افزون بر این  اعلام شد تاریخچه مرورگر کاربران بدون رضایت آنان جمع آوری و سپس به سرور چینی ارسال می شود.

اپل این برنامه را از فروشگاه خود حذف کرد، اما قبل از این کار Adware Doctor به رتبه شماره 1 در رده برنامه های پرداخت درون برنامه ای رسید. 

 

نظرات بینندگان