arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷

وودوارد، نویسنده کتاب جنجالی علیه ترامپ: یک مقام کلیدی کاخ سفید به من گفت: همه می‌دانند کتاب تو ۱۰۰۰ درصد واقعی است

باب وودوارد، روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی اعلام کرد، یکی از مقامات کلیدی و ارشد دولت کنونی واشنگتن به طور خصوصی به وی گفته که جزییاتی که در کتاب‌اش مطرح شده هزار درصد درست و واقعی هستند، اما مدتی بعد به صورت علنی وی را بدنام کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باب وودوارد، روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی اعلام کرد، یکی از مقامات کلیدی و ارشد دولت کنونی واشنگتن به طور خصوصی به وی گفته که جزییاتی که در کتاب‌اش مطرح شده هزار درصد درست و واقعی هستند، اما مدتی بعد به صورت علنی وی را بدنام کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، باب وودوارد این اظهارات را در جریان مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک‌تایمز مصادف با روزی که کتاب‌اش تحت عنوان «ترس: ترامپ در کاخ سفید» منتشر شد، مطرح کرد.

وودوارد گفت: پس از آنکه بخش‌هایی از کتاب من هفته گذشته منتشر شد مقامی که برای دولت ترامپ کار می‌کند با من تماس گرفت و دقت و صحت جزییات مطرح شده در کتاب مرا تحسین کرد.

وی افزود: پس از آنکه اطلاعات مطرح شده در کتاب جدیدم از هفته گذشته شروع به انتشار در رسانه‌های مختلف کرد یکی از مقامات کلیدی و ارشد کاخ سفید با من تماس گرفت و گفت همه می‌دانند که آنچه تو در این کتاب گفته‌ای صحت دارد و درست است. جزییات مطرح شده در این کتاب 1000 درصد درست است، اما سپس این مقام به صورت علنی مسائلی را مطرح کرد که با اظهارات اخیرش کاملا مغایرت داشت.

وودوارد از مطرح کردن نام این مقام امتناع کرد و گفت: از اظهاراتی که این فرد به صورت علنی مطرح کرده به هیچ وجه خوشحال نشدم، اما لبخند می‌زنم چرا که می‌دانم حقیقت در حال ظهور است. شاهدان و اسناد و مدارک بسیاری در این زمینه وجود دارد.

این در حالی است که ترامپ و مقامات کاخ سفید در روزهای اخیر به شدت این کتاب را محکوم کرده و اعتبار وودوارد را زیرسوال برده‌اند.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، جان کلی، رییس دفتر کاخ سفید، راب پورتر، مسئول کارکنان کاخ سفید و گری کوهن، مشاور اقتصادی ارشد سابق ترامپ از جمله افرادی بودند که بیانیه‌هایی را در انتقاد از این کتاب منتشر کردند.

کوهن در بیانیه خود گفت: تصویری که از من در کتاب باب وودوارد خلق شده نادرست است. این کتاب به طور درست تجربیات مرا در کاخ سفید تعریف نکرده است. من به خدماتم در دولت ترامپ افتخار می‌کنم و به حمایت از رییس جمهور و برنامه اقتصادی‌اش ادامه می‌دهم.

این در حالی است که کوهن اعلام نکرد کدام بخش‌ها از این کتاب نادرست هستند. در این کتاب نوشته شده که کوهن ظاهرا نامه‌ای را از میز ترامپ برداشته که آمریکا را از یک توافق تجاری با کره جنوبی خارج می‌کرد. به طور جداگانه وی نامه‌ دیگری را نیز در بهار سال 2017 میلادی از میز ترامپ برداشته که آمریکا را از توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی خارج می‌کرد.

در واکنش به این مساله مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا گفت: اصلا باور نمی‌کنم که کوهن چنین کاری کرده باشد.

اما علی‌رغم واکنش‌های کاخ سفید وودوارد پای کتاب خود ایستاده و می‌گوید: جان کلی و ماتیس در انکارهای خود حقیقت را نمی‌گویند.

در همین حال سارا هوکابه سندرز، سخنگوی کاخ سفید جزییات مطرح شده این کتاب را به عنوان کتابی "بی‌ملاحظه" محکوم کرد و گفت: اگر من به جای وودوارد بودم ترجیح می‌دادم گزارشات واقعی را از افرادی که در کاخ سفید کار می‌کنند، افرادی که هر روز با رییس جمهور ارتباط دارند، از جمله ژنرال ماتیس، ژنرال کلی و خود من بنویسم نه از کارمندان ناراضی که از مطرح کردن نام خود امتناع کرده و تنها برای انتقاد از رییس جمهور مطالب ساختگی را مطرح کرده‌اند.

اما وودوارد گفت: هنگامی که مسائل مربوط به دولت‌های روسای جمهور را پوشش می‌دهیم استفاده از منابع ناشناس اقدامی ضروری است.

وی افزود: واشنگتن پست از استفاده از منابع ناشناس برای گزارشات خود استفاده کرد، چرا که اگر از منابع ناشناس استفاده نکنید نمی‌توانید به واقعیت و اصل داستان دست یابید. با این حال من با عبارت «منابع ناشناس» موافق نیستم.

وودوارد افزود: منابع برای من ناشناس نیستند. من آنها را به دقت می‌شناسم در نتیجه معتقدم که به جای عبارت منابع ناشناس باید از منابع پشت پرده استفاده شود.

نظرات بینندگان