arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۷

همکاری گوگل و«T-Mobile» برای موقعیت یابی دقیق کاربران اندروید / تسهیل خدمات نیروهای امدادی / 99 درصد ضریب اطمینان

گوگل با شرکت  T-Mobile برای موقعیت یابی دقیق افرادی که با مرکز فوریت های پلیس تماس می گیرند همکاری می کند. این سیستم تا 99 درصد ضریب اطمینان خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گوگل با شرکت  T-Mobile برای موقعیت یابی دقیق افرادی که با مرکز فوریت های پلیس تماس می گیرند همکاری می کند. این سیستم تا 99 درصد ضریب اطمینان خواهد داشت.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، قرار است شرکت گوگل دقیق ترین اطلاعات موقعیت مکانی را به مرکز فوریت های پلیس ارسال کند.

بر این اساس، اپراتورهای اورژانسی در ایالات متحده به زودی قادر خواهند بود اطلاعات دقیق تری را درباره مکان تلفن های اندرویدی که  شماره 911  را گرفته اند، دریافت کنند.

گوگل روز چهارشنبه اعلام کرد که با سرویسدهندگان T-Mobile و ارائه دهنده خدمات اورژانسی همکاری می کند تا اطلاعات مربوط به مراکز تماس اضطراری را از سرویس موقعیت مکانی اضطراری خود (ELS)، دریافت کند. سرویسی که به زودی در اغلب تلفن های همراه قابل استفاده است.

طبق گزارش انجمن ملی اورژانس یالات متحده،  طی هر سال حدود 240 میلیون تماس اضطراری ثبت می شود و بیش از 80 درصد از دستگاه های تلفن همراه  عامل اصلی این تماس ها هستند. اما موبایل ها آدرس ثابتی ندارند و گاهی کار امدادرسانی را مختل می کنند.

اکنون گوگل، موقعیت مکانی گوشی های کاربران را با همکاری T-Mobile را از طریق ترکیبی از GPS، Wi-Fi، شبکه های تلفن همراه و سنسور ها، دقیقا مشابه نقشه گوگل، فراهم می کند. گوگل اعلام کرد که آزمایش این فناوری در اوایل سال جاری نشان داد که می توان نرخ خطا در تشخیص موقعیت مکانی کاربر را کاهش داد.

این اتفاق پس از آن رخ می دهد که گوگل در سال 2016 این سرویس را در انگلستان و استونی به شکل آزمایشی امتحان کرد. جالب است بدانید که در ماه ژوئن، اپل گفت iOS 12 به کاربران آیفون اجازه می دهد تا مکان  خود را با 911 اپراتور به اشتراک بگذارند و کارکنان اورژانس را قادر می سازد تا تماس گیرندگان را دقیق تر و سریع تر شناسایی کند.

 

گوگل گفت که ELS در تمام دستگاه های دارای نسخه آندروید 4.0 یا بالاتر از طریق سرویس های Google Play کار می کند و برای این موضوع نیازی به نصب یک برنامه جداگانه نیست. این سیستم در حال حاضر در 14 کشور در سراسر جهان در دسترس است و مراکز اورژانس با اطلاعات مکانی امکان بررسی بیش از 140 هزار  تماس اضطراری در روز را فراهم می کند.

نظرات بینندگان