arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

ایمیل های داخلی گوگل حاشیه ساز شد / تلاش برای دور زدن قوانین مهاجرتی ترامپ / دفاع تمام قد «سرگئی برین» از احساسات کارمندانش

افشای برخی از ایمیل های داخلی کارمندان شرکت گوگل حاشیه ساز شد. ایمیل هایی که حکایت از تلاش برخی کارمندان برای دور زدن قوانین مهاجرتی ترامپ علیه کشورهای عمدتا مسلمان دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افشای برخی از ایمیل های داخلی کارمندان شرکت گوگل حاشیه ساز شد. ایمیل هایی که حکایت از تلاش برخی کارمندان برای دور زدن قوانین مهاجرتی ترامپ علیه کشورهای عمدتا مسلمان دارند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از وال استریت ژورنال، کارکنان گوگل برخی تغییرات را در توابع جستجوی وب شرکت خود ایجاد کرده اند. به نظر می رسد این تغیرات شامل نوعی تلاش هدفدار  برای مقابله با ممنوعیت سفر مهاجران برخی کشورها به ایالات متحده است که سال گذشته توسط دونالد ترامپ مطرح شد.

بر اساس گزارش این روزنامه، شواهدی در دست است که نشان می دهد برخی از ایمیل های داخلی شرکت گوگل حاوی مواردی مرتبط با اعمال تغییرات در داده های قابل جستجوی کاربران است. هدف از این تغییرات ارائه کمک به کاربران برای تسریع اتصال به سازمان های مهاجرتی و نحوه برقراری ارتباط با قانونگذاران و سازمان های دولتی است.

این مجله گزارش داد که ایمیل های مذکور روش هایی را برای استفاده ازقابلیت جستجوی جدید برای مبارزه با نفرت از اسلامگرایی ، اسلام، مسلمانان، ایران و مواردی مشابه ارائه می کند.

افشای ایمیل ها احتمالا منجر به تشدید جنگ بین ترامپ و مدیران گوگل می شود، چرا که ترامپ طی ماه های اخیر به شدت به شرکت گوگل تاخت و اعلام کرد مدیران گوگل اقدام به سانسور هدف دار مواضع جمهوری خواهان می کند.

 اوایل ماه جاری  نیز مدیران گوگل ضمن حضور در یک جلسه ویژه در کپیتال هیل در مورد صداقت، امنیت و رد ادعاهای الگوریتم های هدف دار صحبت کردند.

یکی از سخنگوهای گوگل در بیانیه ای گفت: "این ایمیل ها فقط به سبب افسردگی بسیاری از کارمندان در خصوص رفتارهای سرکوب گر رئیس جمهور بود اما تا کنون هیچ یک از این ایده ها اجرایی نشده اند. گوگل هرگز نتایج جستجوی خود را دستکاری نکرده و هیچ کدام از محصولاتش را اصلاح نکرده است تا یک ایدئولوژی سیاسی خاص را تبلیغ کند،  نه در فصل مبارزات انتخاباتی فعلی، نه در انتخابات 2016، و نه پس از نظارت اجرایی رئیس جمهور ترامپ بر مهاجرت. فرایندهای ما و سیاست ها برای دستکاری نتایج جستجو برای ترویج ایدئولوژی های سیاسی  در هیچ بخش از گوگل مجاز نیست. "

سرگئی برین، که  به عنوان رئیس شرکت آلفابت شناخته می شود در این خصوص گفت؛ "بیایید با این مشکل رو به رو شویم، اکثر کارمندان گوگل از شرایط موجود بسیار ناراحت هستند و با تصمیم های ترامپ نیز کنار نمی آیند. به عنوان یک مهاجر و یک پناهنده، من نیز این شرایط را عمیقا توهین آمیز می دانم و مطمئن هستم که بسیاری از شما نیزشرایطی مشابه من دارید."

 

طی سال گذشته ساندار پیچای مدیرعامل گوگل همراه با تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل و جف بیزوس مدیرعامل آمازون نامه ای را همراه با بیش ز 300 فعال حوزه فناوری دیگر امضا کردند، که نوعی اعتراض گروهی به برنامه مهاجرتی ترامپ بود. برنامه ای که مهاجرت مهندسان و نیروهای ماهر از برخی کشورای عمدتا مسلمان به ایالات متحده را محدود می کرد.

نظرات بینندگان