arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

ترن هوایی سریع السیر هنگ کنگ آغاز به کار کرد / ترکیبی از منافع اقتصادی و گردشگری

ترن هوایی سریع السیر چینی ها با هدف اتصال دو شهر در نزدیکی مرزهای اصلی چین آغاز به کار کرد. این ترن هوایی با هدف افزایش مبادلات اقتصادی فعالیت می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترن هوایی سریع السیر چینی ها با هدف اتصال دو شهر در نزدیکی مرزهای اصلی چین آغاز به کار کرد. این ترن هوایی با هدف افزایش مبادلات اقتصادی فعالیت می کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، خطوط راه آهن گوانگژو-شنژن-هنگ کنگ به عنوان یک مزیت شناخته می شوند که سودهای اقتصادی مانند افزایش ارتباطات گردشگری را به ارمغان می آورند.

پیش بینی می شود خطوط هوایی مذکور نرخ مبادلات تجاری و مالی در منطقه را افزایش دهند و سودی سرشار نصیب سازندگان خود کنند. مقامات محلی می گویند؛ این پروژه به عنوان پیشرفتی در نظر گرفته می شود که مدت زمان سفر را به حداقل می رساند. این سیستم دسترسی مستقیم به شبکه های راه آهن ملی با سرعت 2500 کیلومتر (15،500 مایلی) را در اختیار دارد و منافع اقتصادی مانند گردشگری را افزایش می دهد.

با این حال همه از این طرح تعریف نمی کنند. برای مثال برخی از منتقدان می گویند هزینه های این پروژه که حدود 11 میلیارد دلار است توجیه اقتصادی ندارد.

تانیا چان، قاضی محلی، در این خصوص می گوید: "صادقانه بگویم، مردم هنگ کنگ برای این راه آهن سریع السیر هزینه زیادی پرداخت کرده اند. و من واقعا از بازگشت اقتصادی آن شکایت دارم."

تحت قانون اساسی، هنگ کنگ مسئولیت اقتصاد، ارز و سیستم حقوقی خود را به طور مستقل داراست اما به عنوان یک منطقه "ویژه اداری" از چین باقی مانده است. پکن که نظارت بر امور خارجی و دفاع ملی را برعهده دارد، به وضوح قول داده که این طرح تا  50 سال دیگر تغییر نکند.

دولت و شرکت ها بر تأثیر مثبت اقتصادی این قطار برای هنگ کنگ تأکید کرده اند، اما کمیته گردشگری هنگ چندان استقبالی از این طرح نکرده است.

ترن هوایی سریع السیر هنگ کنگ آغاز به کار کرد / ترکیبی ز منافع اقتصادی و گردشگری

سخنگوی طرح مذکور در یک بیانیه ایمیلی می گوید: بررسی همه تاثیرهای طرح مذکور ساده نیست، اما پیش بینی می شود میانگین مصرف روزانه این ترن درسال 2021 به 95،000 مسافر بسد. .

اداره حمل و نقل و مسکن در ماه گذشته به مجلس قانونگذاری گزارش داد که بیش از 90 درصد از مزایای این طرح به شکل مستقیم به موارد اقتصادی مرتبط است و این سوددهی تا 50 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

نظرات بینندگان