arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

همکاری قطر و ژاپن برای تولید خودرو الکتریک / سرمایه گذاری 9 میلیارد دلاری / ایجاد 12 خط تولید تا سال 2022

 قطر با همکاری یک شرکت ژاپنی نوعی خودرو الکتریکی تولید خواهد کرد. این خودرو تا سال 2022 وارد خط مونتاژ می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 قطر با همکاری یک شرکت ژاپنی نوعی خودرو الکتریکی تولید خواهد کرد. این خودرو تا سال 2022 وارد خط مونتاژ می شود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از خلیج تایمز، مدیر عامل شرکت خودروسازی «آرم»؛ تاکایوشی هیریایاما، اخیرا خبر از همکاری خود با گروهی قطری داد و گفت: این ماشین با نام 'Katara' شناخته می شود. نوعی ماشین سبز و غیرفسیلی که با هربار شارژ 10 دقیقه ای 1 هزار کیلومتر را طی می کند.

این پروژه با 9 میلیارد دلار پشتیبانی می شود و انتظار می رود کارخانه تولید خودروهای الکتریک نیز در نزدیکی منطقه صنعتی جدید احداث شود. این کارخانه بیش از 6.5 کیلومتر مربع مساحت خواهد داشت.

پس از اتمام تصویب و تأییدیه های لازم یک مجتمع تولیدی شامل 6 کارخانه با 12 خط تولید، در اوایل سال 2022 احداث واهد شد.

مدیرعامل شرکت آرم ژاپن وعده داده طی سه سال اول پس از شروع تولید در سال 2022، بالغ بر 500 هزار خودرو را تولید خواهند کرد.او گفت: "ما انتظار داریم حدود یک میلیون واحد را  تا اواخر سال 2035 ایجاد کنیم."

 

مسعود رمضان، مدیرعامل شرکت قطری سازنده این خودرو  در گفتگو با خلیج تایمز ، گفت که اولین خودرو در ژاپن تولید خواهد شد. وی گفت که انتظار می رود این شرکت در هر 10 دقیقه یک ماشین جدید تولید کند. ظرفیت تولید کامل این کارخانه پس از هفت سال، با 12 خط تولید 24 ساعته در روز اجرا یی خواهد شد.

 

این شرکت برنامه ریزی بلندپروازانه ای برای فروش اتومبیل ها در سراسر جهان دارد و مبلغی را به عنوان تبلیغات جهانی و البته  تحقیقات بازاریابی و فروش اختصاص داده است.

 

معاون اتاق بازرگانی قطر در این خصوص گفت که تأسیس نخستین کارخانه تولید ماشین های الکتریکی در قطر به حفظ محیط زیست کمک می کند و به چشم انداز ملی قطر 2030 و استراتژی توسعه ملی 2018-2022 کمک می کند. موضوعاتی که به شدت برای آینده این کشور حائز اهمیتند.

 

نظرات بینندگان