arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷

چین سفیر آمریکا در پکن را احضار کرد

وزارت امورخارجه چین، روز یکشنبه «تری براستاد» سفیر آمریکا در پکن را به دلیل اعتراض به تحریم واشنگتن علیه یک هیات نظامی چینی برای خرید سلاح روسی، احضار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امورخارجه چین، روز یکشنبه «تری براستاد» سفیر آمریکا در پکن را به دلیل اعتراض به تحریم واشنگتن علیه یک هیات نظامی چینی برای خرید سلاح روسی، احضار کرد.
به گزارش رویترز، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امورخارجه چین در واکنش به تحریم های آمریکا علیه هیات نظامی چینی گفت که این اقدام نقض آشکار مبانی روابط بین المللی است و به صورت جدی، روابط دو جانبه را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
پیش از آن نیز «ووچیان» سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به تحریم آمریکا علیه شماری از نهادها و مقام‎های نظامی چینی، ضمن اعتراض جدی به این اقدام، خواستار تصحیح این اشتباه واشنگتن و لغو این تحریم ها شد.
آمریکا روز پنجشنبه گذشته در اوج جنگ تجاری با چین جبهه تازه ای علیه این کشور آسیایی گشود و بخشی از ارتش اژدهای زرد را به دلیل خرید تسلیحاتی از روس ها تحریم کرد.
«هدر نوئرت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، کشورش «بخش توسعه تجهیزات -EDD » در وزارت دفاع چین را به دلیل خرید جنگنده های سوخوی Su-35 و سامانه دفاع موشکی S-400 از روسیه تحریم کرده است.
آمریکا گفته، «لی شانگفو» مدیر بخش توسعه تجهیزات را هم به دلیل خرید از شرکت تسلیحاتی «روسوبورون اکسپورت» روسیه تحریم می کند، این شرکت قبلا به دلیل حمایت از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در فهرست کاتسا قرار گرفته بود.
براساس این تحریم ها، تمام دارایی های بخش توسعه تجهیزات و دارایی های 'لی' در آمریکا توقیف می شود و دسترسی نهاد تحت امر او به بازارهای مالی جهانی نیز محدود خواهد شد.

نظرات بینندگان