arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷

ورود اجباری به مرورگر کروم حاشیه ساز شد / کاربرانی که خشمگین و عصبانی اند

مرورگر کروم با یک مشکل عجیب مواجه شده است. کاربران این مرورگر در بخش حریم خصوصی با مشکلاتی مواجه شده اند. یعنی با هر بار به روزرسانی به طور خودکار وارد حساب های کاربری خود می شوند. موضوعی که همیشه مثبت نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرورگر کروم با یک مشکل عجیب مواجه شده است. کاربران این مرورگر در بخش حریم خصوصی با مشکلاتی مواجه شده اند. یعنی با هر بار به روزرسانی به طور خودکار وارد حساب های کاربری خود می شوند. موضوعی که همیشه مثبت نیست.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، گوگل کروم بی سر و صدا شما را مجبور به ورود به سیستم می کند. پیش از این نیز گوگل با برخی به روزرسانی ها یا برنامه های اجباری خود باعث ناراحتی برخی از کاربران شده بود، این موضوع از دید بسیاری از کاربران ساده نیست که با ورود خودکار به مرورگر کروم کنار بیایند.

کروم 69 در 5 سپتامبر منتشر شد و شما نیز احتمالا تا کنون متوجه شده اید که ظاهرا تفاوت هایی بین این نسخه و نسخه پیشین وجود دارد.  اما اگر شما فردی هستید که دوست ندارد در مرورگر خود با حساب گوگل  خود وارد سیستم شوید، ممکن است از این واقعیت ناامید نشوید که وقتی به یک سرویس گوگل مانند Gmail وارد می شوید، به طور خودکار ورود خود را ثبت می کنید.

 

چرا ورود خودکار به حساب ها کاربران را نا امید کرده است؟

یکی از مشکلات ناشی از تغییر بدون اطلاع دادن به کاربران این است که افراد ممکن است در شرایطی باشند که نیزی به ورود به سیستم های خود با اکانت های شخصی را نداشته باشند. متیو گرین، استاد دانشگاه جان هاپکینز، که در زمینه رمزنگاری تدریس می کند، در این خصوص می گوید: تا زمانی که از سیستم خارج شوید، فعالیت مرورگر شما فقط در دستگاه شما ذخیره می شود. اما نگرانی ها در خصوص قابلیت «همگام سازی» گوگل به صورت خودکار  ادامه دارد.

همگام سازی سابقه مرورگر ، نشانکها، گذرواژهها و سایر داده ها در چندین دستگاه بارگیری می شود  و می تواند توسط یک کاربر روشن و خاموش شود.. این در حالیست که گوگل می گوید برای تأیید تغییر ورود به سیستم، کاربران هنوز هم باید همگام سازی را به صورت دستی فعال کنند.

ورود اجباری به مرورگر کروم حاشیه ساز شد / کاربرانی که خشمگین و عصبانی اند

این همه عصبانیت لازم است؟

 

اگر از تغییرات گوگل عصبانی هستید حق دارید اما این حجم از عصبانیت از مرورگر کروم لازم است یا نه؟ . ما پیش از این نیز آموخته ایم که تلفن های اندرویدی هنگام ارسال سابقه موقعیت مکانی به گوگل داده های موقعیت مکانی را به گوگل ارسال می کنند. و البته متوجه شدیم که گوگل در خصوص برخی دستیارهای صوتی با مشکل مواجه می شود. اخیرا نیز شاهد گزارش های متعددی هستیم که گوگل در حال کار روی یک موتور جستجوی چینی است. آن هم در حالی که کارمندان گوگل به شدت نسبت به شرایط معترضند.

راه حل مشکل چیست؟

 

اگر میخواهید ورود مجدد را غیرفعال کنید، می تواند در هر زمان تغییرش دهید. تنها کافیست این متن را در نوار آدرس مرورگر خود کپی و چسب بزنید: chrome: // flags / # account-consistency. سپس گزینه برچسب "سازگاری هویت بین مرورگر و کوکی" را غیرفعال کنید و مرورگر خود را مجددا راه اندازی کنید.

در نهایت نیز لینک را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که تنظیمات همگام سازی شما به نحوی که مایلید پیکربندی شده است. در حال حاضر، شما یک انتخاب دارید.

نظرات بینندگان