arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

عربستان دست داشتن در حمله تروریستی اهواز را رد کرد

پس از گذشت چهار از حمله تروریستی به رژه نظامی اهواز که واکنش جهانیان را برانگیخت، یک مسئول در وزارت امور خارجه عربستان دخالت ریاض در این حمله را رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عربستان دست داشتن در حمله تروریستی اهواز را رد کردحمله تروریستی روز شنبه در اهواز 24 شهید و بیش از 60 زخمی برجای گذاشت و مقامات سعودی در یک سکوت معنا دار برغم ابراز همدردی و صدور بیانیه محکومیت این واقعه از سوی کشورهای مختلف از جمله کشورهای عربی همپیمان ریاض ، هیچ واکنشی از خود نشان نداده است.
خبرگزاری دولتی سعودی به نقل از یک مسئول وزارت خارجه در پی اعلام برخی شواهد مبنی بر دخالت ریاض در این حمله تروریستی مدعی شد: سیاست عربستان واضح است و بر مبنای عدم دخالت در امور داخلی سایر کشورها می باشد و هرگونه دخالت در این حادثه را رد می کند. 
این سخنان در حالی مطرح می شود که جهانیان در حال حاضر شاهد دخالت مستقیم عربستان در امور داخلی یمن هستند و با تشکیل ائتلاف، جنگ خونینی را در این کشور به راه انداخته است.
این مسئول وازرت خارجه که نامش ذکر نشد، در فرار به جلو و فرافکنی ادعا کرد که ایران در امور داخلی سایر کشورها دخالت می کند. 
این مسئول در وزارت خارجه سعودی همچنین گفت که ایران را نصیحت می کنیم تا روش جدیدی به عنوان یک دولت مسئول در پیش بگیرد و به حسن همجواری ، قوانین و عرف بین المللی احترام بگذارد. 
پنج تن از اعضای گروهک تروریستی و تجزیه طلب موسوم به «الاحوازیه» روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس مبدل نظامی به جمعیت حاضر حمله کردند. 
تاکنون حدود 30 کشور و تعدادی از مقامات در جهان حمله تروریستی اهواز را محکوم و با مردم ایران ابراز همدردی کرده اند. 
مقامات و کشورهای پاکستان، قطر،کویت،عمان، مصر، آمریکا، انگلیس، فرانسه، ترکیه، سوریه، روسیه، ارمنستان، بولیوی، ونزوئلا، مکزیک، جمهوری آذربایجان، افغانستان، نیکاراگوئه، اندونزی، فیلیپین و همچنین دبیرکل سازمان ملل و سفیر آلمان در تهران به این حادثه تروریستی واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند. 
همچنین انجمن ها، احزاب، اتحادیه ها نیز با صدور پیام های جداگانه این اقدام تروریستی را محکوم و بر ایستادگی و وحدت ملت ایران تاکید کردند. 

نظرات بینندگان