arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷

معترضان به جنگ‌طلبی سخنرانی ضدایرانی پمپئو را قطع کردند

معترضان به سیاست‌های جنگ طلبانه دولت آمریکا روز سه شنبه با قطع سخنرانی ضدایرانی «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور، خواستار اتمام سیاست تحریم‌های ظالمانه علیه ایران شدند.سه معترض که یکی از آن‌ها نوشته‌ای با مضمون صلح با ایران در دست داشت، وزیر خارجه آمریکا را به چالش کشیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معترضان به سیاست‌های جنگ طلبانه دولت آمریکا روز سه شنبه با قطع سخنرانی ضدایرانی «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور، خواستار اتمام سیاست تحریم‌های ظالمانه علیه ایران شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های آمریکا، سه معترض که یکی از آن‌ها نوشته‌ای با مضمون صلح با ایران در دست داشت، وزیر خارجه آمریکا را به چالش کشیدند.

پمپئو عصر سه شنبه (به وقت نیویورک) در نشستی به میزبانی نهاد جنگ ‌طلب «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» صحبت می‌کرد و مجبور به قطع سخنرانی خود شد.

با این وجود، پیش از آنکه فعالان صلح طلب مجالی برای صحبت بیابند، مسئولان سالن با اعمال خشونت آن‌ها را از محل جلسه بیرون کردند.

در ویدئوی منتشر شده در رسانه‌ها، یکی از این افراد در هنگام ترک سالن خطاب به وزیر خارجه این کشور فریاد می‌زد که «تحریم‌ها صلح‌طلبانه نیستند».

هفته گذشته هم یک فعال صلح آمریکایی در اقدامی مشابه در زمان سخنرانی «برایان هوک» رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا، به سیاست های جنگ طلبانه دولت این کشور معترض شده بود.

سخنرانی روز سه شنبه پمپئو به میزبانی گروهی انجام می‌شد که سال‌ها پیش برای ایران‌هراسی در آمریکا و پیشبرد اهداف کاخ سفید بنیان گذاشته شده بود.

وزیر امور خارجه آمریکا در این سخنرانی، ایران را به نقض توافق های مورد اجماع جامعه جهانی متهم کرد و از اروپا خواست که در تحریم تهران به واشنگتن بپیوندند.

تناقض صحبت‌های پمپئو آنجا آشکار می‌شود که دولت آمریکا طی دو سال گذشته، بسیاری توافق‌های بین‌المللی از جمله برجام را زیر پا گذاشته و سیاست انزوا و یکجانبه‌گرایی را در پیش گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا ساعاتی بعد از آن به ایراد سخنرانی می پرداخت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور در صحن مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اتهام های نخ نما علیه تهران را تکرار کرده بود.

نظرات بینندگان