arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۷

ژاپن به رزمایش انگلیس در اقیانوس هند ملحق شد

ژاپن با اعزام بزرگترین ناو جنگی حامل بالگرد خود به نام 'کاگا' به سمت آبهای دریای جنوبی به رزمایش بزرگ نیروی دریایی انگلستان در اقیانوس هند ملحق شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ژاپن با اعزام بزرگترین ناو جنگی حامل بالگرد خود به نام 'کاگا' به سمت آبهای دریای جنوبی به رزمایش بزرگ نیروی دریایی انگلستان در اقیانوس هند ملحق شد.

به گزارش ایرنا شبکه خبری 'ان اچ کی' ژاپن روز جمعه گزارش کرد این اتفاق در شرایطی می افتد که چین بشدت نسبت به انجام رزمایش کشورهای بیگانه و ژاپن در این منطقه حساسیت دارد و به آن اعتراض کرده است.
'کنجی ساکاگوچی' فرمانده نظامیان ژاپنی این ناو می گوید ما دارای اتحاد قوی نظامی با آمریکا و انگلستان هستیم و این رزمایش فرصتی برای تقویت مناسبات نظامی طرفین است.
او به دنبال اعزام این ناو تاکید کرد با این رزمایش فرصت بهتری به وجود آمده است تا ژاپن و انگلستان مناسبات قوی نظامی داشته باشند و رایزنی هایی درباره راه های تقویت روابط نظامی انجام دهند.
این رزمایش با حضور ناوشکن های آرگیل انگلستان و کاگا ژاپن و ناوشکن پشتیبانی اینازوما در منطقه ای که نفتکش ها در اقیانوس هند و دیگر کشتی های تجاری عبور می کنند، برای پوشش امنیتی انجام می شود بالگردهای ژاپنی هم برفراز منطقه رزمایش را زیر نظر می گیرند.
ناو 'آرگیل' انگلستان زمانی که در ماه گذشته میلادی در جهت حرکت به سمت ویتنام وارد آبهای منطقه مورد منازعه دریای جنوبی شد، خشم چین را برانگیخت و این کشور به بریتانیا نسبت به حضور نظامی در دریای جنوبی هشدار داد.
چین به این اعتراضات و هشدارها به لندن بسنده نکرد و خیلی زود ناوها و بالگردهایش را به محل حضور ناو در دریای جنوبی رساند و خواستار خروج آن از منطقه شد.
گفته می شود ناوشکن انگلیسی پس از عبور دوباره از آبهای دریای جنوبی در روزهای آینده که می تواند باعث خشم چین شود، در آبهای اطراف ژاپن حضور می یابد تا بر روند تحریم های دریایی علیه کره شمالی نظارت داشته باشد.

نظرات بینندگان