arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۷

«خوک» بهترین فیلم جشنواره «گرولاند» فرانسه شد

فیلم «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «گولاند» در شهر تولوز فرانسه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیلم «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «گولاند» در شهر تولوز فرانسه شد.

به گزارش ایسنا، جدیدترین ساخته مانی حقیقی در حالی جایزه بهترین فیلم این جشنواره فرانسوی را از آن خود کرد که در بخش اصلی جشنواره آثار مطرحی چون «خانه‌ای که جک ساخت» به کارگردانی «لارس فن‌تریه»، «دونباس» ساخته «سرگی لازنیتسا» و «اوج» به کارگردانی «گاسپار نوئه» نیز حضور داشتند.

فیلم «خوک» اولین نمایش جهانی خود را به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جشنواره برلین پشت سرگذاشت.

در این فیلم حسن معجونی، لیلا حاتمی، لیلی رشیدی، پری ناز ایزدیار، سیامک انصاری، علی باقری، مینا جعفرزاده، آیناز آذرهوش ایفای نقش کرده‌اند و رضا یزدانی، بیوک میرزایی، سهیلا رضوی و علی مصفا نیز حضور دارند.

در خلاصه داستان «خوک» آماده است: «حسن خشمگین است. او مدتی است موفق به فیلم ساختن نشده. ستاره‌ی محبوبش صبر ندارد و می‌خواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. همسرش دیگر عاشقش نیست. دخترش بزرگ شده و دیگر مستقل است. مادرش پیر شده و کم‌کم حافظه خود را از دست داده. مزاحم جذابی او را هر جا می‌رود تعقیب می‌کند و اصرار دارد حسن او را وارد دنیای سینما کند. از همه بدتر، قاتلی در سطح شهر مشغول کشتن کارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته. حسن رنجیده است: آیا او مهمترین فیلمساز این شهر نیست؟ پس چرا قاتل تحویلش نمی‌گیرد؟ هنگامی که نام حسن به عنوان مظنون اصلی پرونده قتل‌ها در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، اوضاع دیگر غیرقابل تحمل می‌شود. حالا حسن ناچار است برای اعاده حیثیتش نقشه‌ی هوشمندانه‌ای بکشد...»

دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم «گرولاند» از تاریخ۱۴ تا ۲۳ سپتامبر (۲۳ شهریور تا اول مهرماه) در کشور فرانسه برگزار شد.

نظرات بینندگان