arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۷

رهبر پیشین کاتالونیا : شرایط برای بازگشتم به اسپانیا هنوز مهیا نیست

کارلس پوجدمون، رهبری سابق دولت منطقه‌ای کاتالونیا در اکتبر 2017 و برای امتناع از زندانی شدن به بروکسل گریخته و گفته است که هنوز شرایط مناسب برای بازگشتش به استپانیا مهیا نشده است. وی به شبکه خبری RTBF گفت: شرایط برای بازگشت من به کشور هنوز مهیا نیست و ما سیاستمداران حامی استقلال کاتالونیا با سرکوب گسترده از سوی دولت مرکزی اسپانیا روبه‌رو هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر سابق منطقه خودمختار کاتالونیا که اکنون در بلژیک به سر می‌برد، امروز (جمعه) اعلام کرد که شرایط مناسب برای بازگشتش به اسپانیا هنوز مهیا نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ کارلس پوجدمون، رهبری سابق دولت منطقه‌ای کاتالونیا در اکتبر 2017 و برای امتناع از زندانی شدن به بروکسل گریخته و گفته است که هنوز شرایط مناسب برای بازگشتش به استپانیا مهیا نشده است.

وی به شبکه خبری RTBF گفت: شرایط برای بازگشت من به کشور هنوز مهیا نیست و ما سیاستمداران حامی استقلال کاتالونیا با سرکوب گسترده از سوی دولت مرکزی اسپانیا روبه‌رو هستیم.

رهبر سابق دولت منطقه‌ای کاتالونیا همچنین به این مساله اشاره کرد که اگر اروپا به وی دستور دهد که خودش را به اسپانیا تحویل دهد، وی با این تصمیم موافقت می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان کاندیدایی از حزب "ائتلاف جدید فلمیش" در انتخابات سال آتی پارلمان اروپا شرکت می‌کند یا خیر، گفت: احتمال چنین مساله‌ای وجود دارد اما هنوز کسی در این باره چیزی به من نگفته است. این مساله در اولویت سیاسی من نیست.

نظرات بینندگان