arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷

شورای شهر شیراز: «مهدی حاجتی» آزاد شود

۱۰ تن از نمایندگان مردم شیراز در شورای اسلامی این شهر روز شنبه در بیانیه‌ای ضمن آن که بنر موهوم میدان نمازی را اقدامی مشکوک، غیرقابل قبول و غیرفرهنگی خواندند، با اشاره به ابراز برائت 'مهدی حاجتی' عضو بازداشت شده این شورا از فرق ضاله، آزادی وی را خواستار شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

۱۰ تن از نمایندگان مردم شیراز در شورای اسلامی این شهر روز شنبه در بیانیه‌ای ضمن آن که بنر موهوم میدان نمازی را اقدامی مشکوک، غیرقابل قبول و غیرفرهنگی خواندند، با اشاره به ابراز برائت 'مهدی حاجتی' عضو بازداشت شده این شورا از فرق ضاله، آزادی وی را خواستار شدند.

در این بیانیه خطاب به مردم شریف و شهیدپرور شیراز آمده است:

با کمال تأسف در سالگرد پیروزی ملت ایران در برابر استکبار جهانی در ۸ سال جنگ تحمیلی و در ایامی که به پاس دفاع عزتمند مردم ایران «هفته دفاع مقدس» نام‌گذاری شده است، در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز شاهد اقدامی مشکوک، غیر قابل قبول و غیر فرهنگی در قالب چاپ و نصب بنری با تصاویری مجعول در یکی از تابلو‌های شهری بودیم.

۱۰ تن از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در این بیانیه با اشاره به این که این بنر موجب آزردگی و اعتراض دلسوزان انقلاب و نظام شد، اعلام کردند: در این بین گروهی نیز تلاش کردند از این اتفاق پیش‌آمده به دنبال تسویه حساب انتخاباتی برآیند که پاسخ آنان را در فرصت مناسب و طی بیانیه‌ای جداگانه خواهیم داد.

این بیانیه می‌افزاید: اعضای امضا کننده در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز که در مراسم آغاز به کار فعالیت خود در پیشگاه مردم، به قرآن کریم سوگند یاد نموده، همچنان بر عهد و پیمان خود با موکلانشان وفادار خواهند بود.

در این بیانیه که به امضای نوذر امامی، سینا بنی‌زمانی، احمد تنوری، سولماز دهقانی، لیلا دودمان، ابراهیم صبوری، نواب قائدی، علی ناصری، سیدعبدالرزاق موسوی و قاسم مقیمی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز رسیده، همچنین آمده است: شورای اسلامی شهر شیراز که یکی از مأموریت‌های خود را تلاش برای ترویج ارزش‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت دانسته و به آن می‌بالد، ضمن محکوم کرد‌ن این اقدام بر حفظ و دفاع از ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب و نظام و به‌ویژه هشت سال دفاع مقدس تاکید دارد. این شورا مفتخر است در بین اعضای خود جمعی از ایثارگران، آزادگان و خانواده معظم شهدا را دارد.

در این بیانیه تاکید شده است: شورای اسلامی شهر شیراز از شهردار محترم می‌خواهد ضمن ارائه گزارش کاملی از علل و انگیزه بروز این حادثه به این شورا و شهروندان، با عاملان و مسببین این اقدام ضد فرهنگی قاطعانه برخورد کند.
در این بیانیه همچنین آمده است: این اتفاق هشداری جدی برای مجموعه شهرداری است که در برنامه‌ریزی فرهنگی و تبلیغاتی بیش از گذشته حساسیت نشان داده، فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در سازمان‌های شهرداری را اصلاح کند و شورای اسلامی شهر شیراز نیز بر نظارت خود بیفزاید.

شامگاه چهارشنبه (چهارم مهر ۹۷) عکسی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه واحد تبلیغات شهری شهرداری شیراز در بنری که در میدان نمازی این شهر نصب شده، عکسی متعلق به سربازان رژیم صهیونیستی را به عنوان رزمندگان دفاع مقدس استفاده کرده است.

متعاقب آن شهردار شیراز در نامه‌ای به رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، دستور بررسی موضوع نصب بنر با تصویری مذموم و غیرمرتبط با هفته دفاع مقدس در شیراز و برخورد جدی با تولید کنندگان این محتوای تصویری را صادر کرد.

حیدر اسکندر پور، در این نامه ضمن عذرخواهی از مردم متدین و شریف شیراز اضافه کرد: لازم است سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز ضمن عذرخواهی از مردم فهیم، خانواده معزز شهدا، ایثارگران و همرزمانمان در دفاع مقدس، به ریشه‌های مشکوک این موضوع سریعا رسیدگی و گزارش آن را به مردم شیراز اعلام کند.

احمد رضا دستغیب، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نامه‌ای خطاب به رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز، خواستار بررسی این موضوع و برخورد جدی با دست اندرکاران آن شد. با این وجود، برخی افراد، روز‌های پنجشنبه و شنبه با حضور مقابل شهرداری شیراز به بیان اعتراض خود به این بنر پرداختند، تجمعی که پیش‌تر از سوی فرماندار شیراز غیرقانونی عنوان شده بود.

برائت از معاندین نظام و فرق ضاله

۱۰ تن از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این بیانیه درباره بازداشت مهدی حاجتی از اعضای این شورا افزوده اند: این شورا نسبت به حفظ و صیانت از مرز‌های اعتقادی و فرهنگی و برائت از معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فرق ضاله حساس بوده و خود را مقید به عمل در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اندیشه‌های ناب امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری می‌داند.

در این بیانیه آمده است: شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تاکید بر تلاش برای دفاع از حقوق شهروندان بر اساس سوگند نمایندگی و در چارچوب قانون اساسی و قوانین موضوعه در شرایط خاص کنونی، خود را بیش از هر زمان موظف به حفظ آرامش و پیگیری امور از راه‌های قانونی می‌داند.

این بیانیه می‌افزاید: امید است مسئولان محترم قضایی، امنیتی و سیاسی استان فارس با عنایت به اظهارات صریح جناب آقای «مهدی حاجتی» در جلسه هم اندیشی پنجم مهرماه جاری شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر خیرخواهانه و شرافتمندانه بودن انگیزه و قصد ایشان و مسئولیت وی به‌عنوان رئیس کمیسیون حقوق شهروندی و اعلام برائت صریح ایشان از فرق ضاله و به ویژه فرقه ضاله بهاییت و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امکان ادامه حضور و فعالیت ایشان را به عنوان نماینده مردم در جلسات آتی شورای اسلامی شهر شیراز فراهم نمایند.

مهدی حاجتی عضو شورای اسلامی شهر شیراز عصر پنجشنبه پنجم مهرماه جاری به اتهام حمایت از ۲ تن از فعالان فرقه ضاله بهاییت بازداشت شد.

حاجتی پیش از این با انتشار توئیتی از ۲ تن از فعالان فرقه بهاییت که هفته گذشته در شیراز دستگیر شدند، حمایت کرده بود.

حاجتی متولد ۱۳۵۸ از فعالان سیاسی اصلاح طلب و عضو کمیسیون حقوق شهروندی دوره پنجم شورای شهر شیراز

است.

شورای اسلامی شهر شیراز در دوره پنجم متشکل از ۱۳ عضو اصلی است که این بیانیه به امضای ۱۰ تن از اعضا که در فهرست انتخاباتی اصلاح طلبان حضور داشتند، رسیده است.

در شورای پنجم شهر شیراز، به لحاظ گرایش سیاسی ۱۲ عضو اصلاح طلب و یک عضو اصولگرا حضور دارند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان