arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷

وزرای خارجه دو کره، هر دو در نیویورک بودند اما دیدار نکردند

وزیر امور خارجه کره جنوبی بدون گفت‌وگو با همتای خود از کره شمالی، مجمع عمومی سازمان ملل را ترک کرد. یونهاپ به نقل از منابع آگاه آورده است که ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی مساله دیدار با همتای خود از کره جنوبی را تکذیب کرده و این احتمالا به این دلیل بوده که پیونگ‌یانگ تمایل ندارد درباره خلع سلاح هسته‌ای در سطح وزرای خارجه گفت‌وگو کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه کره جنوبی بدون گفت‌وگو با همتای خود از کره شمالی، مجمع عمومی سازمان ملل را ترک کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های محلی امروز (یکشنبه) گزارش کردند که کانگ کیونگ وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را در حالی ترک کرد که با وزیر خارجه کره شمالی مذاکره‌ای نداشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، مساله دیدار این دو وزیر خارجه کره‌ای در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نشست برگزار شده میان دو کره در پیونگ‌یانگ که اوایل سپتامبر برگزار شد، مطرح شده بود.

یونهاپ به نقل از منابع آگاه آورده است که ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی مساله دیدار با همتای خود از کره جنوبی را تکذیب کرده و این احتمالا به این دلیل بوده که پیونگ‌یانگ تمایل ندارد درباره خلع سلاح هسته‌ای در سطح وزرای خارجه گفت‌وگو کند.

در ماه‌های اخیر، تنش‌ها در شبه‌جزیره کره به میزان قابل توجهی کاهش یافته و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز در دیدار با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا متعهد شده است که از برنامه‌های هسته‌ای خود دست بکشد.

نظرات بینندگان