arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷

انگلیس ۸۰۰ نیروی نظامی به قطب شمال اعزام می‌کند

«گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس گفت ده سال پیش خیلی‌ها فکر می‌کردند که دوره فعالیت زیردریایی در قطب شمال تمام شده است و تهدید این فعالیت‌ها با فروپاشی دیوار برلین، از بین رفته است اما این تهدید در حال بازگشت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر دفاع انگلیس از اعزام و استقرار 800 نظامی این کشور در قطب شمال برای مقابله با تحرکات روسیه در این منطقه خبر داد.

به گزارش فارس، «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس گفته است این کشور ۸۰۰ نیرو برای انجام عملیات نظامی به قطب شمال اعزام می‌کند.

ویلیامسون در گفت‌وگو با روزنامه «ساندی تلگراف» گفت ده سال پیش خیلی‌ها فکر می‌کردند که دوره فعالیت زیردریایی در قطب شمال تمام شده است و تهدید این فعالیت‌ها با فروپاشی دیوار برلین، از بین رفته است اما این تهدید در حال بازگشت است.

وی به ساندی تایمز گفت «ما فعالیت زیر دریایی روسی را بسیار نزدیک به سطحی می‌بینیم که در زمان جنگ سرد بود و این درست است که پاسخ به آن را آغاز کنیم».

وی در ادامه گفت که انگلیس به مدت یک دهه در هر زمستان، ۸۰۰ نظامی نیروی دریایی به نروژ اعزام خواهد کرد تا در کنار نیروهای آمریکایی، هلندی و نروژی عملیات برگزار می‌کنند.

گاوین ویلیامسون گفت این اقدام انگلیس به روسیه اثبات می‌کند که بعد از ذوب شدن قله‌ یخ نمی‌تواند زمینی را تصرف کند. با ذوب شدن یخ‌ شمال، آمد و شد دریایی از قبل آسان‌تر شده و رقابت‌ها برای کنترل داشتن بر این منطقه و بر منابع طبیعی آن، افزایش یافته است.

روزنامه «دیلی میل» در این باره نوشت، ویلیامسون بارها درباره تهدید روسیه هشدار داده است و از این مسئله برای لابی و گرفتن بودجه از وزارت دارایی انگلیس استفاده کرده است. قرار است ویلیامسون در همایش سالیانه حزب حاکم «محافظه‌کار» انگلیس در شهر «بیرمنگهام» یک سخنرانی درباره ارسال نیرو به قطب شمال داشته باشد.

نظرات بینندگان