arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷

واکنش مسکو به اظهارات وزیر کشور آمریکا: «محاصره دریایی» روسیه به معنی اعلام جنگ است

یک مقام ارشد روس در واکنش به صحبت اخیر وزیر کشور آمریکا مبنی بر مطرح کردن ایده "محاصره دریایی روسیه" اظهارکرد که هرگونه تلاشی از سوی آمریکا برای استفاده از نیروی دریایی خود در راستای مسدود کردند مسیرهای تجارت روسیه به منزله اعلام جنگ خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسکو:

یک مقام ارشد روس در واکنش به صحبت اخیر وزیر کشور آمریکا مبنی بر مطرح کردن ایده "محاصره دریایی روسیه" اظهارکرد که هرگونه تلاشی از سوی آمریکا برای استفاده از نیروی دریایی خود در راستای مسدود کردند مسیرهای تجارت روسیه به منزله اعلام جنگ خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از راشا تودی، آلکسی پوشکوف، رئیس کمیته سیاست‌گذاری اطلاعاتی مجلس سنای روسیه اظهارکرد: محاصره روسیه توسط آمریکا معادل اعلام جنگ براساس قوانین بین‌المللی خواهد بود.

وی این اظهار نظر را در واکنش به صحبت‌هایی که اخیرا از سوی رایان زینکه، وزیر کشور آمریکا ایراد شد، مطرح کرد. زینکه پیشنهاد داده که آمریکا می‌تواند از نیروی دریایی خود به منظور مسدود کردن مسیرهای انرژی روسیه با بازارهای خاورمیانه استفاده کند.

پوشکوف همچنین این ادعای زینکه مبنی بر اینکه توسعه تجاری دلیل واقعی مداخله روسیه در سوریه است را "یاوه‌گویی محض" خواند.

پوشکوف تاکید کرد که این ایده که روسیه به صورت بالقوه به دنبال تامین انرژی خاورمیانه‌ است در حالی که این منطقه لبریز از نفت است، کاملا از واقعیت به دور است.

او تاکید کرد که روسیه هیچگونه برنامه‌ای برای تامین انرژی برای این منطقه که خودش یک صادر کننده بزرگ نفت است نداشته است.

این سناتور روس گفت: اظهارات زینکه برابر با ادعای سارا پیلین است که گفته بود شایستگی صحبت درباره روسیه را دارد چون آن‌ها همسایه کناری ما هستند و شما می‌توانید عملا از آلاسکا، روسیه را ببینید.

پیلین که سابقا فرماندار آلاسکا بوده این اظهارنظر را در مصاحبه‌ای در زمانی که کاندیدای معاون رئیس جمهور از سوی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2008 آمریکا شده بود، مطرح کرد.

همچنین فرانتس کلینت سویچ یک عضو کمیته دفاع و امنیت سنای روسیه به خبرنگاران گفت: تلاش برای اعمال فشار بر روسیه به هیچ نتیجه خوبی نخواهد انجامید.

او به خبرنگاران گفت که چنین تلاش‌هایی دست کم منجر به یک رسوایی بزرگ خواهد شد و واشنگتن باید به وضوح این را درک کند.

قانونگذاران پارلمان روسیه این اظهارنظرهای زینکه را "آزار دهنده" خواندند.

آنتون موروزوف عضو کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای پارلمان روسیه گفت: این ناخوشایند است که شرکای ما بار دیگر متوسل به تهدید، تحریم و اقدامات غیر دوستانه به جای بحث و مذاکره بر سر مسائل ضروری بین‌المللی شده‌اند.

او خاطرنشان کرد که، روسیه هم قابلیت پاسخ دادن را دارد اما چنین اقداماتی تنها منجر به تشدید تنش شده و خواهان گفت‌وگو به جای این اقدامات شد.

نظرات بینندگان