arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷

تلاش برای دستگیری متهم پرونده سکه ثامن با همکاری اینترپل

فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۱۴۵ سارق حرفه‌ای و به نام پایتخت، همکاری با پلیس اینترپل برای دستگیری متهم سکه ثامن و همچنین جزئیات پرونده طلافروشی شادی در شرق تهران خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تلاش برای دستگیری متهم پرونده سکه ثامن با همکاری اینترپل

فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۱۴۵ سارق حرفه‌ای و به نام پایتخت، همکاری با پلیس اینترپل برای دستگیری متهم سکه ثامن و همچنین جزئیات پرونده طلافروشی شادی در شرق تهران خبر داد.

به گزارش فارس، چهارمین مرحله طرح شناسایی و دستگیری سارقان حرفه‌ای و قاچاقچیان کالا و ارز توسط مأموران پلیس آگاهی پایتخت به مرحله اجرا درآمد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان و مأموران پلیس پایتخت ۱۴۵ نفر از سارقان حرفه‌ای، به نام و سابقه‌دار و سارقان بانکی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت به فعالیت این دسته از سارقان در قالب ۳۴ باند اشاره و تصریح کرد: ۱۲ باند از سارقان فوق، سارق به عنف بوده و زورگیری و کیف‌قاپی می‌کردند؛ ۳۴ نفر در قالب ۹ باند با چهار قبضه سلاح اقدام به سرقت منازل و اماکن کرده و مقادیر زیادی دلار و سکه را به سرقت بردند.

وی افزود: ۳ نفر نیز در قالب یک باند سرقت مسلحانه اقدام می‌کردند که شناسایی و دستگیر شدند؛ ۳۹ نفر نیز در قالب ۱۰ باند سرقت خودرو و لوازم خودرو فعالیت داشتند که از یک باند آنها ۷۵ خودروی سرقتی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام این مطلب که ۸ نفر از سارقان نیز در قالب دو باند به کلاهبرداری می‌پرداختند، به شناسایی و دستگیری چندین باند قاچاق کالا پرداخت و گفت: با شناسایی این باندهای قاچاق و کشف ده‌ها انبار آنها،‌در مجموع ۲۳ میلیارد اموال قاچاق کشف و ضبط شد.

وی گفت: گروه سه نفره‌ای نیز که اقدام به قاچاق شربت‌های ضدحساسیت و ضدسرماخوردگی قلابی می‌کرد نیز شناسایی و منهدم شد.

این مقام ارشد پلیس پایتخت در خصوص طلافروشی شادی در شهر تهران که اقدام به کلاهبرداری از ۴ هزار و۲۰ نفر از شهروندان کرده بود، اعلام کرد: این طلافروشی از ۱۸-۱۹ سال پیش در شرق تهران با دریافت وجه از مردم و سرمایه‌گذاری توسط آنها فعالیت می‌کرد و ماهیانه به سرمایه‌گذاری ۳۰ درصد سود می‌داد.

وی افزود: صاحب طلافروشی فوق که با همسر و فرزندانش به این کار مبادرت می‌ورزید، نتوانست به سرمایه‌گذارانش پرداختی داشته باشد و بعد از گذشت چهار پنج روز از عدم پرداخت سود ماهیانه، مغازه را ترک و متواری شد که با تلاش کارآگاهان خوبی در شیراز دستگیر شد.

سردار رحیمی به توقیف همه اموال مالک این طلافروشی اشاره و اعلام کرد:‌ تا این لحظه ۸۰۰ نفر از مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کرده‌اند، لذا از کسانی که اسناد و مدارک طلبکاری از طلافروشی شادی در شرق تهران را دارند درخواست می‌کنیم به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص متهم سکه ثامن اعلام کرد: متهم سکه ثامن در یکی از استان‌های غربی کشور بیش از یک سال پیش کارش را آغاز کرد و سال ۹۷ به تهران آمد.

وی تصریح کرد:‌ این فرد بعد از خریداری دو باب مغازه در تهران به فعالیت خود ادامه داد و در این مدت ۳۰ هزار نفر از طریق اینترنت با وی همکاری کرده و ماهیانه سود می‌گرفتند، که این فرد نیز بعد از کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد تومانی از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) از کشور خارج شد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت اعلام کرد: قبل از شروع پرونده، این فرد از کشور متواری شد؛ بعدا ز شکایت، پلیس فتا وارد پرونده شد و با هماهنگی با پلیس اینترپل رد وی در یکی از کشورها زده‌ایم؛ ۱۰۰ میلیارد تومان از اموال این متهم توقیف شده است.

سردار رحیمی در خصوص باندی که اقدام به تصادف ساختگی می‌کرد، خاطرنشان کرد: این افراد در قالب گروه‌هایی دو سه نفره تصادف ساختگی ایجاد می‌کردند؛ یعنی یک نفر ادعا می‌کرد که خودرو با وی برخورد کرده و دو نفر دیگر نیز به کمکش می‌آمدند و از راننده‌ها اخاذی می‌کردند.

وی به شهروندان توصیه کرد که در صورت بروز هرگونه تصادفی ابتدا با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل کنند تا در دام چنین شیادانی گرفتار نشوند.

نظرات بینندگان