arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷

خطر آبگرفتی معابر در مازندران

کارشناس اداره‌کل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی در این استان، گفت: با نفوذ سامانه سردبارشی به نوار شمالی کشور، روز‌های جمعه و شنبه ۱۳ و ۱۴ مهر شاهد بارش شدید باران، کاهش محسوس دما، رعدوبرق و وزش باد گاهی شدید در مازندران خواهیم بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

کارشناس اداره‌کل هواشناسی مازندران از خطر آبگرفتی معابر در این استان خبر داد.

سیداحمد میرساداتی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی در این استان، اظهار کرد: با نفوذ سامانه سردبارشی به نوار شمالی کشور، روز‌های جمعه و شنبه ۱۳ و ۱۴ مهر شاهد بارش شدید باران، کاهش محسوس دما، رعدوبرق و وزش باد گاهی شدید در مازندران خواهیم بود.

وی به پیامد‌های مورد انتظار این سامانه سرد بارشی در مازندران، تصریح کرد: آبگرفتگی معابر در سطح استان، بالا آمدن حجم آبرودخانه‌ها و در مناطق سردسیر و کوهستانی مناطق مرتفع بیش از ۲۵۰۰ متر بارش برف پیش‏ بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه توصیه می‌شود شهرداری‌ها نسبت به پاکسازی کانال‌های هدایت آب در سطح شهر‌ها اقدام کنند، خاطرنشان کرد: در صورت تغییر نقشه‌ها و الگو‌های هواشناسی، تغییرات پیش بینی نیز مجددا اعلام می‌شود.

نظرات بینندگان