arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷

آمریکا نیم میلیون دلار کمک مالی به گرجستان اختصاص داد

وزارت امور خارجه امریکا، نیم میلیون دلار کمک مالی برای تبلیغات و گسترش ارتباطات استراتژیک به گرجستان اختصاص داد. «ماموکا باختادزه» نخست وزیر گرجستان در یک نشست خبری ضمن اعلام این مطلب، گفت: ما با شرکای راهبردی خود برنامه منسجمی برای جلوگیری از تبلیغات تهاجمی کشور‌های غیردوست تدوین کرده ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه امریکا، نیم میلیون دلار کمک مالی برای تبلیغات و گسترش ارتباطات استراتژیک به گرجستان اختصاص داد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری آپسنی، «ماموکا باختادزه» نخست وزیر گرجستان در یک نشست خبری ضمن اعلام این مطلب، گفت: ما با شرکای راهبردی خود برنامه منسجمی برای جلوگیری از تبلیغات تهاجمی کشور‌های غیردوست تدوین کرده ایم.
مناقشه بر سر مناطق جدایی طلب آبخازی و اوستیای جنوبی باعث تشدید تنش در روابط این گرجستان و روسیه و نزدیکی این کشور به امریکا و اتحادیه اروپا شده است.
وی افزود: بودجه اختصاص یافته از سوی وزارت امور خارجه آمریکا، صرف مقابله با تبلیغات تهاجمی علیه گرجستان و گسترش ارتباطات استراتژیک کشورمان استفاده خواهد شد.
به گفته باختادزه، این کمک مالی به مرکز اطلاع رسانی ناتو و مرکز اطلاع رسانی اتحادیه اروپا فعال در گرجستان تحویل می‌شود و به مطلع ساختن مردم در باره مزایای تقویت ارتباطات گرجستان با نهاد‌های یوروآتلانتیک کمک خواهد کرد.
روابط دیپلماتیک گرجستان و روسیه از سال ۲۰۰۸ قطع است و بین دو کشور در خصوص مناطق جدایی طلب آبخازی و اوستیای جنوبی جدال لفظی ادامه دارد، از سوی دیگر طی این سال‌ها گرجستان به امریکا و بلوک غرب نزدیک شده است.
«ماموکا باختادزه» نخست وزیر گرجستان در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روسیه خواست تا نیرو‌های خود را از سرزمین‌های گرجستان در مناطق آبخازی و اوستیای جنوبی خارج کند.
پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ میلادی دو منطقه خودمختار گرجستان از جمله آبخازی و اوستیای جنوبی جدایی خود را از دولت مرکزی تفلیس را اعلام کردند.
در پی درگیری‌های نظامی سال ۱۹۹۲ میلادی منطقه جدایی طلب آبخازی بطور کامل از کنترل دولت گرجستان خارج شد.
همکاری گرجستان با ناتو و مشارکت در عملیات این سازمان نیز از موارد نارضایتی مسکو از دولت تفلیس است که به منجر به تشدید بحران در روابط دو کشور شده است.

نظرات بینندگان