arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷

نتانیاهو انتشار اسناد محرمانه را ۲۰ سال دیگر به تعویق می‌اندازد

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» فاش کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسراییل به دنبال به تعویق انداختن انتشار اسناد و اطلاعات محرمانه این رژیم از ۷۰ به ۹۰ سال است.وی این اقدام را یک بار دیگر در سال ۲۰۱۰ انجام داده و انتشار اسناد محرمانه امنیتی رژیم صهیونیستی را از ۵۰ به ۷۰ سال به تعویق انداخته بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» فاش کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال به تعویق انداختن انتشار اسناد و اطلاعات محرمانه این رژیم از ۷۰ به ۹۰ سال است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه صهیونیستی روز پنجشنبه نوشت که نتانیاهو می‌خواهد دستوری را امضاء کند تا مهلت انتشار اسناد محرمانه بایگانی شده اشغالگران برای جلوگیری از درز برخی اطلاعات مهم تمدید شود.

وی این اقدام را یک بار دیگر در سال ۲۰۱۰ انجام داده و انتشار اسناد محرمانه امنیتی رژیم صهیونیستی را از ۵۰ به ۷۰ سال به تعویق انداخته بود.

دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که تمدید این مهلت برای جلوگیری از افشا شدن منابع برخی داده‌های اطلاعاتی و روش‌های دستیابی به اطلاعات است که هنوز به کار می‌آید.
علاوه بر این برخی منابع خارجی خواسته اند تا این اطلاعات در حال حاضر منتشر نشود.
روز چهارشنبه، «نعومی الدوبی» مشاور قانونی آرشیو اطلاعات دولت جعلی اسرائیل، به تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها دستوری جدید در این باره ابلاغ کرد.

این دستور شامل حفظ اطلاعات دستگاه امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک)، موساد، کمیته انرژی اتمی و همه مراکز پژوهشی هسته‌ای و بیولوژیکی نیز می‌شود.

همین طور بخش حفاظت اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی و یگان‌های دیگر آن به علاوه وزارت اطلاعات تل آویو از انتشار هرگونه اطلاعاتی منع شدند.

مورخان، پژوهشگران و روزنامه نگاران بیش از همه از چنین تصمیمی ناراحتند، چرا که این کار مانع آن‌ها در دستیابی به اطلاعات مهمی مانند کشتار دیر یاسین در سال ۱۹۴۸ می‌شود که سازمان تروریستی صهیونیستی آرگون مرتکب شد.

نظرات بینندگان