arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷

وقتی مدیر زاکربرگ حامی نامزد ترامپ می شود /  کارمندان فیسبوک شگفت زده و معترض شدند

حمایت یکی از مدیران ارشد فیسبوک از نامزد ترامپ برای عضویت در دادگاه عالی ایالات متحده جنجالی شد. این جنجال ها به علت اتهام تعرض جنسی این مقام قضایی  رخ داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمایت یکی از مدیران ارشد فیسبوک از نامزد ترامپ برای عضویت در دادگاه عالی ایالات متحده جنجالی شد. این جنجال ها به علت اتهام تعرض جنسی این مقام قضایی  رخ داده است.

 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، مدت زیادی از جلسه کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا برای شنیدن سخنان کریستین بلازی فورد،(یکی از زنانی که قاضی برت کاوانا را متهم به تعرض جنسی کرده است) نمی گذرد. اما آخرین جلسه این دادرسی فارغ از حواشی خود، جنجالی بزرگ بین کارکنان شرکت فیسبوک به راه انداخت. چرا که آن ها در تصاویر تلویزیونی ، یکی از مدیران ارشد خود را به عنوان حامی کاوانا دیدند.

 

در این نشست به شدت رسانه‌ای و پرتنش، خانم فورد در حالی‌که بغض کرده بود، خاطرات خود درباره تعرض جنسی آقای کاوانا در دوران تحصیل را برای اعضای کمیته قضایی مجلس سنا بیان کرد.یک ساعت پس از این جلسه، قاضی کاوانا، تمام اتهامات طرح شده را رد کرده و خود را قربانی توطئه‌های حزب دموکرات و بازی‌های سیاسی ایالات متحده آمریکا خواند. وی گفت پس از طرح این تهمت‌ها، زندگی وی برای همیشه تغییر کرده است.

 

اما مشکل فیسبوک از جایی آغاز شد که مدیر بخش سیاست گذاری اجتماعی این شرکت، یعنی جوئل کاپلان به شکل عمومی از قاضی کاوانا حمایت کرد.

مدیر عامل فیس بوک، مارک زاکربرگ همراه با معاون ارشد وی شریل سندبرگ در حال آماده سازی یک برنامه جدی در جهت کاهش نگرانی های کارکنان هستند. کارکنانی که هرگز مایل نیستند مدیر خود را در نقش حامی یک متجاوز ببینند.

با وجود اینکه کاپلان یکی از نزدیک ترین دوستان کاوانا شناخته می شود، ظاهرا صدها نفر از کارکنان شرکت فیسبوک حمایت اخیر را درک نمی کنند. مدت کوتاهی پس از جلسه دادگاه ، کارمندان فیس بوک به هیئت مدیره  و مدیران میانی و ارشد خود ابراز نگرانی کردند.

کاپلان نیز بیکار نماند و در یک یادداشت به گروه زیردست خود نوشت: "من،  برت و اشلی کاوانا را در طول 2 دهه اخیر می شناسم. آنها همسایه و از دوستان نزدیک من هستند. من اعتقاد دارم که در کنار دوستان خود ایستاده ام، مخصوصا زمانی که برای آنها موقعیتی دشوار رخ داده و نیاز به حمایت دارند. اگر حضور من در جلسه دادرسی برای کارمندانم ناراحت کننده بوده عذرخواهی می کنم."

 

نظرات بینندگان