arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷

5 علامت هشدار دهنده حمله قلبی

قلب انسان به طور متوسط روزانه  100 هزار بار می تپد. اما چند نفر از ما در طول روز به این تپش فکر می کنیم یا نگرانیم که همه چیز خوب پیش می رود یا خیر.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قلب انسان به طور متوسط روزانه  100 هزار بار می تپد. اما چند نفر از ما در طول روز به این تپش فکر می کنیم یا نگرانیم که همه چیز خوب پیش می رود یا خیر.

 

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از تلگراف، شیوه زندگی، سیگار کشیدن، رژیم غذایی نامناسب و عدم تمرینات ورزشی،  می توانند عوارض قلبی خطرناکی ایجاد کنند. به طور متوسط ​​بیش از 17 میلیون نفر در سراسر جهان هر سال از بیماری های مرتبط با قلب می میرند که به طرز تکان دهنده بیش از تعداد افرادی است که از اچ آی وی، مالاریا و سرطان رنج می برند.

 

اما چگونه می توان تشخیص داد که قلب در شرایط هشدار یا خطر قرار دارد؟به نظر می رسد علائمی وجود دارند که می توانند احتمال وقوع حمله قلبی را پیشاپیش مشخص کنند:

 

احساس سرگیجه هنگام ورزش

یکی از آزمونهای کلیدی در بیماران برای تعیین اینکه علائم آنها مربوط به بیماری کرونری است، سرعت قلب است. قلب می تواند به عنوان موتور برای بدن در نظر گرفته شود. بنابراین هنگامی که شما خود را بیش از حد در معرض فعالیت خود قرار داده اید، قلب شما سخت تر و سریع تر  کار می کند و می تواند مدار مغز را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین اگر شما دچار سرگیجه شوید احتمال دارد مشکلات قلبی داشته باشید.

5 علامت هشدار دهنده حمله قلبی

درد قلب در طول ورزش

درد قلب معمولا در طول ورزش های سنگین اتفاق می افتد. برای توصیف این درد می توان به یک فشار یا احساس سنگین بودن سینه اشاره کرد که می تواند تا فک، شانه ها و  بازوها پیشروی کند.این می تواند نشانه آنژین باشد. یعنی جایی که خون به اندازه کافی برای عضله قلب وجود ندارد.

 

ضربان قلب سریع

آزمایش آسان سلامت قلب این است که دو انگشت روی مچ دست خود بگذارید و ضربات را در هر دقیقه بشمارید. افزون بر این خوب است که ببینیم آیا ضربان به طور منظم یا نامنظم احساس می شود و اگر نامنظم باشد، این امر می تواند نشانه ای از مشکل ریتم قلب شما باشد.  اگر ضربان قلب شما 60 ضربه در دقیقه باشد، احتمالا طبیعی است. اگر خیلی سریع و 100 یا بالاتر ، مشکل وجود دارد.

5 علامت هشدار دهنده حمله قلبی

نفس نفس زدن

یک نشانه و هشدار اولیه نارسایی قلبی می تواند احساس گرفتگی تنفس باشد. اگر یک بیمار در هنگام انجام کارها، احساس گلودرد کند یا وقتی از خواب بیدار شود، نفس نفس بکشد،این می تواند نشانه هایی از تضعیف عضله قلب و یا مشکلات دریچه های قلب باشد.

5 علامت هشدار دهنده حمله قلبی

تورم مچ پا

مثال دیگری از مشکلات گردش خون ، انسداد و تورم رگ های پا و به ویژه مچ پا است.در عین حال این علامت می تواند به وسیله نارسایی در کلیه ها یا کبد شما ایجاد شود.اگر بیمار متوجه شود که مفصل مچ پا در انتهای روز یا بعد از خواب متورم است باید به پزشک مراجعه کند.

 

 

نظرات بینندگان