arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷

گزارش تازه تغییرات آب و هوایی: پیشگیری از افزایش ۱.۵ درجه ای دما تا ۲۰۳۰، مستلزم اقدام بی‌سابقه‌ است

در گزارش مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌وهوایی تاکید شد که پیشگیری از افزایش ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی دمای جهانی تا سال ۲۰۳۰ میلادی مستلزم اقدامی بی‌سابقه‌ است. در بخش‌هایی از جهان پیامدهای تغییرات آب و هوایی مشاهده شده که از آن جمله می‌توان به وقوع موج گرما و افزایش سطح آب دریا اشاره کرد. به گفته کارشناسان درصورتیکه بتوان از افزایش بیش از ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی دمای جهان جلوگیری کرد تاثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی با شدت کمتری رخ خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در گزارش مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌وهوایی تاکید شد که پیشگیری از افزایش ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی دمای جهانی تا سال ۲۰۳۰ میلادی مستلزم اقدامی بی‌سابقه‌ است.

به گزارش ایسنا، طبق این گزارش جهان به واکنش بی‌سابقه‌ای نیاز دارد تا با افزایش ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی دمای جهان مقابله کند و باید توجه داشت که فرصت باقیمانده رو به اتمام است.

در گزارش مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌وهوایی هشدار داده شد که اهداف ذکر شده در توافق بدست آمده آب و هوایی پاریس در سال ۲۰۱۵ به سرعت در حال انحراف از مسیر اصلی است. بنابر اعلام کارشناسان با شرایط کنونی، گرمای جهانی تا سال ۲۰۳۰ افزایش ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی را پشت سر خواهد گذاشت.

همچنین برای فراهم کردن شرایط به منظور جلوگیری از افزایش بیش از ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی دما لازم است جهان تا سال ۲۰۵۰ عاری از کربن شود و انتشار گاز کربن دی‌اکسید از سال ۲۰۲۰ کاهش ناگهانی داشته باشد. هرچند، این "خواسته" بسیار بزرگی است زیرا سال گذشته نسبت به قبل حتی میزان بیشتری از کربن دی‌اکسید وارد اتمسفر شده‌ است.

به گزارش اسکای نیوز، در بخش‌هایی از جهان پیامدهای تغییرات آب و هوایی مشاهده شده که از آن جمله می‌توان به وقوع موج گرما و افزایش سطح آب دریا اشاره کرد. به گفته کارشناسان درصورتیکه بتوان از افزایش بیش از ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی دمای جهان جلوگیری کرد تاثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی با شدت کمتری رخ خواهد داد.

نظرات بینندگان