arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷

کنترل سرطان های خطرناک با کمک «رژیم کتوژنیک»

گروهی از پژوهشگران که در حوزه سرطان فعالیت می کنند دریافته اند که این بیماری را می توان تا حد زیادی از طریق رژیم کتوژنیک کنترل کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گروهی از پژوهشگران که در حوزه سرطان فعالیت می کنند دریافته اند که این بیماری را می توان تا حد زیادی از طریق رژیم کتوژنیک کنترل کرد.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب گروهی از پژوهشگران حوزه  سرطان  با بررسی بیمارانی که طی 6 سال گذشته تحت درمان با کمک رژیم کتوژنیک بودند، دریافتند که این نوع رژیم می تواند در کنترل سرطان و حتی کمک به درمان نقشی موثر ایفا کند.

رژیم های کتوژنیک دارای چربی زیاد هستند و اساسا قند و شکر را به صفر می رسانند. این روزها، رژیم کتوژنیک در حال تبدیل شدن به یک راه محبوب برای کاهش وزن است.برنامه غذای با چربی بالا برای کمک به مدیریت دیابت نوع 2 و تشنجهای صرعی ایجاد شده و برخی از دانشمندان بر این باورند که می تواند به درمان برخی از سرطان ها کمک کند.

دیوید هارپر، استاد انستیتو و فیزیولوژی کانادا معتقد است گاهی مصرف چربی اشباع شده بد نیست و شاید این کربوهیدراتها هستند که به بدن اضافه وزن و التهاب وارد می کنند.

او متقاعد شده است که رژیم های غذایی با کربوهیدرات سنگین و کم چربی دلیل اصلی افزایش نرخ دیابت، فشار خون بالا، چاقی و سرطان است. این به این دلیل است که رژیم غذایی با قند می تواند به سرعت میزان انسولین را در بدن افزایش دهد. با گذشت زمان، این یرینیجات می توانند منجر به مقاومت به انسولین و در نهایت دیابت نوع 2، التهاب و چاقی شوند.

دلیل اینکه رژیم کتو برای کاهش وزن و کنترل برخی بیماری ها موثر است، این است که اساسا بدن ما را تغییر می دهد.وقتی کربوهیدرات ها در دسترس نیستند، بدن ما شروع به سوختن چربی به عنوان منبع اولیه سوخت و تولید کتون ها در کبد می کند که این وضعیت متابولیک، به نام کتوز، چیزی است که وقتی فرد گرسنه است، اتفاق می افتد.

فراموش نکنیم که این نوع رژیم منتقدان سرسختی هم دارد که معتقدند این رژیم در بلند مدت عوارضی جدی برای کلیه ها، قلب و کبد دار. اما به نظر می رسد این روش جدید در برخی بیماران مبتلا به سرطان موثر بوده، نظر شما چیست؟

 

 

 

نظرات بینندگان