arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷

مدیرعامل گوگل به سناتورها نامه نوشت / ابعاد همکاری ساندار پیچای با دولت چین همچنان نامشخص است

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل به سناتورهای ایالات متحده نامه ای نوشت و در قالب این نامه به ابعاد مختلف همکاری خود با چین اشاره کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل به سناتورهای ایالات متحده نامه ای نوشت و در قالب این نامه به ابعاد مختلف همکاری خود با چین اشاره کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی نت، همزمان با پایان یافتن ماه اوت، پیچای نامه ای به سناتورهای ایالات متحده نوشت تا ثابت کند هیچ نقشی در فرایندهای منفی یا جاسوسی در چین ندارد.

ساندار پیچای، در این نامه به سناتورهای ایالات متحده در مورد نگرانی های موجود در خصوص تلاش های این شرکت در چین توضیحاتی ارائه کرده است. اما در این نامه او اشاره چندانی به پاسخ سوالات در مورد پروژه موسوم به «legislators» نکرد. پروژه ای که طرحی آشکار از سوی شرکت تحت سرپرستی وی برای ساخت یک موتور جستجوی سانسور شده برای چینی ها است. ان هم در شرایطی که چین از هشت سال پیش تا کنون گوگل را سانسور کرده است.

سناتورهایی از جمله مارک وارنر سناتوردموکرات از ویرجینیا، و مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه از فلوریدا، به گوگل برای جزئیات خاصی نظیر اینکه چگونه این محصول کار می کند یا چگونه این شرکت با دولت چین همکاری دارد هشدار داده و از این شرکت توضیح خواسته اند.

 

بر اساس یک کپی از نامه که به گروه خبری سی نت رسیده است؛ از قول ساندار پیچای می خوانیم: "ما به طور اتفاقی و از پیش تعیین نشده به این موضوعات می پردازیم. بنابراین هنوز نمی دانیم که آیا سرویس جستجوی ما در چین آزاد می شود یا خیر. ما در موقعیتی نیستیم که قادر به پاسخگویی به این نوع پرسش ها باشیم."

با توجه به حساسیت بالای این روزهای سناتورها روی فعالیت های گوگل، باید دید این شرکت چگونه می تواند از پس پاسخدهی به این حساسیت ها بر آمده و با مشکلات مبارزه کند.

نظرات بینندگان