arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

 بزرگ ترین دروغ مارک زاکربرگ به کاربران طی سال جاری میلادی چیست؟

مارک زاکربرگ در جریان سخنرانی های خود بارها در خصوص موارد مختلف امنیتی صحبت کرده است، اما از زمان افشای ماجرای کمبریج آنالیتیکا تا کنون حساسیت های کاربران روی سخنان امنیت محور وی چندین برابر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مارک زاکربرگ در جریان سخنرانی های خود بارها در خصوص موارد مختلف امنیتی صحبت کرده است، اما از زمان افشای ماجرای کمبریج آنالیتیکا تا کنون حساسیت های کاربران روی سخنان امنیت محور وی چندین برابر شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب فیسبوک از مدت ها پیش به کاربران تاکید کرده بود از سرویس های نظارت شخص ثالث برای بررسی محتواها و حذف هر نوع دخالت خارجی استفاده می کند. اما به نظر می رسد این وعده از اساس چندان پایه درستی ندارد.

وقتی مارک زاکربرگ به کاربران گفت از سیستم های شخص ثالث برای بررسی امنیت استفاده می کند، شاید این تصور برای همه ایجاد شد که قرار است حداقل 90 درصد امنیت محتوایشان تامین شود. اما حقیقت این است که حداقل تنها یک پست کاربران در روز بررسی می شود.

شرکت FactCheck.org یکی از چندین  سیستم های شخص ثالثی است که با فیسبوک قرارداد همکاری دارد. اما این شرکت طور متوسط ​​کمتر از یک پست کاربران فیسبوک را در روز بررسی می کند.

فیسبوک تلاش هایی متعدد را برای تشخیص هر نوع دخالت خارجی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 و پیش از انتخابات میان دوره ای در ماه نوامبر اتخاذ کرده است.این شرکت قول داده که تا پایان سال حداقل 20 هزار کارمند را مسئول بررسی درمورد نگرانی های محتوا و صداقت کاری می کند اما هنوز هم محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد.

فیسبوک تلاش های تشخیصی خود را برای برخورد با  تکرار دخالت خارجی مشابه با  انتخابات ریاست جمهوری 2016 و پیش از انتخابات میان دوره ای در ماه نوامبر افزایش داده است. مدیر عامل این شرکت یعنی مارک زاکربرگ در کنگره شهادت داد که الگوریتم هوش مصنوعی شرکت بسیار پیشرفت کرده و سیستم های شخص ثالث جدیدی نیز در راهند اما به نظر می رسد این یک دروغ بزرگ بوده است.

درواقع آنچه که مارک زاکربرگ وعده انجامش را داده، عملا غیرممکن و دور از واقعیت است. بنابراین شاید بتوان این وعده زاکربرگ را بزرگ ترین دروغ سال جاری میلادی دانست.

نظرات بینندگان