arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷

یک زن روسی به مداخله در انتخابات آینده آمریکا متهم شد

یک زن روسی به اتهام دخالت در انتخابات آمریکا از جمله انتخابات پیش‌روی این کشور از طریق "فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای مدیریت افکار عمومی"، متهم شد. این پرونده، اولین پرونده فدرال درباره دخالت روسیه در انتخابات امسال است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک زن روسی به اتهام دخالت در انتخابات آمریکا از جمله انتخابات پیش‌روی این کشور از طریق "فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای مدیریت افکار عمومی"، متهم شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این پرونده، اولین پرونده فدرال درباره دخالت روسیه در انتخابات امسال است.

پس از اینکه آژانس های اطلاعاتی آمریکا در بیانیه مشترک اعلام کردند که آنها نسبت به اقدامات روسیه، چین و ایران برای تاثیر گذاری بر رای دهندگان آمریکایی و سیاست این کشور نگران هستند، وزارت دادگستری جزئیات این پرونده را منتشر کرد.

بر اساس دادخواست ارائه شده، النا آلکسیونا خوسیاینوا که برای یک شبکه اجتماعی روسی کار می‌کرد، توسط رابرت مولر مامور ویژه پرونده، تحت تعقیب قانونی قرار گرفت.

بر اساس این پرونده، این خانم روس به کمک به "کنترل سرمایه گذاری‌های روسیه برای ساخت پست‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با هدف نشان دادن خشم و تفرقه میان رای دهندگان آمریکایی" متهم است.

مقامات اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که آنها نگران تلاش های پیشرو روسیه، چین و ایران و دیگر کشورها برای "زیر سوال بردن اعتماد در دموکراسی آمریکا" هستند.

این آژانس‌های اطلاعاتی اعلام کردند که تلاش‌ها و کمپین‌های آنان اشکال مختلفی دارند. از جمله می توان به تلاش برای تاثیرگذاری بر رای دهندگان از طریق فعالیت‌های گسترده در شبکه های اجتماعی، انتشار برخی اخبار در رسانه‌های انگلیسی زبان مانند شبکه راشاتودی، ارائه اطلاعات غلط توسط برخی درباره کاندیداهای سیاسی و تبلیغات سیاسی اشاره کرد.

مقامات اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که روسیه برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری 2016 از ابزار مشابه استفاده کرده است.

نظرات بینندگان