arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷

35 کارمند فعلی و اسبق تسلا مدعی شدند: «پول و زمان تسلا در حال سوختن است»

گروهی از کارکندان فعلی و اسبق تسلا که در پست های مدیریتی و اجرایی این شرکت ایفای نقش کرده اند، می گویند ایلان ماسک در فرصت سوزی تخصص دارد و پول و زمان برای تسلا در مسیر سوختن قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از کارکندان فعلی و اسبق تسلا که در پست های مدیریتی و اجرایی این شرکت ایفای نقش کرده اند، می گویند ایلان ماسک در فرصت سوزی تخصص دارد و پول و زمان برای تسلا در مسیر سوختن قرار دارد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ایلان ماسک اغلب به سبب تصویب پروژه های گران قیمت و تکنولوژی پیشرفته شناخته می شود، اما این ولخرجی ها از دید کارمندان هیچ منطق و توجیهی ندارد.

کارکنان می گویند تسلا به جای پرداختن به اصل کیفیت و ارائهد سریع خدمات در حال دنبال کردن برنامه های سفارشی است که نه تنها به سختی پیگیری می شوند، بلکه بودجه ای سنگین را می طلبند.

اوایل سال  2016 بود که  ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا ، با اطمینان به سرمایه گذاران گفت که شرکت او تا سال 2018 سالانه 500 هزار خودرو الکتریکی را تولید خواهد کرد. اما با عملی نشدن این وعده اکنون، مدیران اجرایی دستور دادند که گروهی از مهندسین در مورد نحوه «خودکار سازی » در بخش مونتاژ مدل 3، توضیحاتی ارائه دهند.

مدل 3  بخشی از آینده تسلا است اما به نظر می رسد ایده های ایلان ماسک در مسیر اجرایی شدن مشکل دارند. برای مثال ایلان ماسک مدعی شده بود که به زودی کل سیستم تسلا3 را برای ساخت، اتوماتیک می کند. اما اکنون  تیم تسلا با بررسی های خود متوجه شده که اساسا نمی توان در بخش ماشین آلات، سیم کشی، مونتاژ و ... با این سیستم اتوماتیک پیش رفت.

ماسک در توجیه این نقص گفته روبات ها به زودی در بخش های مذکر وارد عمل می شوند اما پژوهش ها نشان داده که روبات ها اساسا در بخش هایی مثل نصبت قطعات حساس چندان قابل اطمینان نیستند. ماسک از مدتی پیش در کارخانه فریمونت روبات هایی بسیار گران قیمت و پرخرج را به کار گرفته اما براوردها نشان می دهد این روبات ها عملا چندان کارامد نیستند.

35 کارمند فعلی و اسبق تسلا مدعی شدند: «پول و زمان تسلا در حال سوختن است»

جالب است که مدتی پیش ماسک در مصاحبه ای ضمن بیان اشتباه خود گفت سعی می کند از این پس تصمیم هایی منطقی تر بگیرد. اما کالین لانگان تحلیلگر UBS می گوید ایلان ماسک در اشتباه های اینچنینی تخصص دارد. برای مثال او وعده داده بود با کمک سیستم های خودکار، مدل های جدید را بیش از 41،000 دلار خواهد فروخت اما  تسلا هنوز مدل 35،000 دلاری تسلا 3 را تولید نکرده است.

تسلا به سرمایه گذاران قول داد که در نیمه دوم سال 2018 جریان نقدی و سودآوری مثبت داشته باشد. اما برخی از سرمایه گذاران و تحلیل گران عمیقا تردید دارند که این اتفاق می افتد. بدهی تسلا به سرعت در حال افزایش است: این شرکت باید در ماه نوامبر حدود 230 میلیون دلار پرداخت کند، بخشی از یک لایحه بدهی بزرگتر 1.3 میلیارد دلاری که در ماه مارس 2019 به وقوع پیوسته است.

 

البته همه کارمندان هم مخالف ایلان ماسک نیستند، بسیاری از کارکنان فکر می کنند که جود ماسک در شرکت برای موفقیت ضروری است. آنها خلاقیت، حس شوخ طبعی و سخنرانی های الهام بخش وی را ستایش می کنند و حتی برخی به  سبک مدیریت او نمره مبت می دهد. اما نظر افراد با تجربه تر و ناظران خارجی کاملا متفاوت است. باید دید ایلان ماسک طی ماه های آتی چگونه وعده های خود را عملی می کند.

 

 

 

نظرات بینندگان