arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷

بازار سیاه بلیت پرواز‌های اربعین/ نرخ پرواز از ۳ میلیون گذشت

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت: با توافق سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌ها نرخ مصوب بلیت پروازهای ایران ـ عراق در مناسبت اربعین برای یک طرف یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و برای دو طرف دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده و مردم نباید بلیتی را با قیمتی غیر از این بخرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی نسبت به فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت‌های نامتعارف و گران‌تر از نرخ مصوب هشدار داد.

حرمت‌الله رفعی به ایسنا گفت: با توافق سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌ها نرخ مصوب بلیت پروازهای ایران ـ عراق در مناسبت اربعین برای یک طرف یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و برای دو طرف دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده و مردم نباید بلیتی را با قیمتی غیر از این بخرند.

به گفته او، درحال حاضر بلیت پرواز عراق با قیمت‌هایی بیش از این و در حدود دو میلیون و ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان در برخی آژانس‌ها خرید و فروش می‌شود.

بررسی‌های خبرنگار ایسنا نیز حاکی از این است که قیمت این بلیت‌ها از مرز سه میلیون تومان هم گذر کرده است.

رضا جعفر زاده ـ سخنگوی سازمان هواپیمایی ـ چندی روز پیش گفته بود: شرکت های هواپیمایی بر تعیین قیمت بلیت پرواز تهران - نجف - تهران و سایر شهرستان‌ها ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پرواز مشهد - نجف - مشهد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و مسیر یک طرفه تهران - نجف و سایر شهرستان‌ها به نجف، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و مشهد - نجف یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان موافقت کردند. قیمتی که در فاصله دوم تا دوازدهم آبان ماه برقرار است.

رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در ادامه به ایسنا گفت: ‌قرار بر این بود شرکت‌های هواپیمایی از طریق نمایندگی‌های خود بلیت پرواز عراق در مناسبت اربعین را به فروش رسانند. طبق اعلام آن‌ها هیچ پروازی به مقصد بغداد و یا نجف در این مناسبت چارتر نشده است و فروش بلیت تنها در حدود ۲۲ نمایندگی فروش که خود ایرلاین‌ها تعیین کرده‌اند، انجام می‌شود. این یعنی همه آژانس‌ها و سامانه‌های رزرواسیون امکان فروش بلیت پروازهای عراق را ندارند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی این سوال را مطرح کرد که اگر ایرلاین‌ها چنین تصمیمی گرفته‌اند و قرار بود بلیت‌ها را خودشان با قیمتی مصوب بفروشند چرا و چگونه این بلیت‌ها به بیرون راه یافته و خارج از نمایندگی‌ها با قیمت گران درحال فروش است؟

نظرات بینندگان