arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷

فراخوان بی ام و برای نقص فنی بیش از 1.5 میلیون خودرو

بی ام و برای بررسی خودروهای خود فراخوان داد. فراخوانی که به نقص فنی برخی از مدل ها مرتبط است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 

بی ام و برای بررسی خودروهای خود فراخوان داد. فراخوانی که به نقص فنی برخی از مدل ها مرتبط است. 

 در ابتدا بی‌ام‌و حدود ۴۸۰ هزار دستگاه خودرو در اروپا و آسیا برای بررسی و رفع عیب فراخواند؛ اما بعد از بازرسی بیش‌تر، شرکت آلمانی تصمیم به گسترش عملیات خود گرفت تا از احتمال خطر برای مشتریان، از بین برود. به همین علت تعداد محصولات مشمول فراخوان‌ خودرو شامل مدل‌های تولیدی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷، به ۱.۶ میلیون دستگاه رسیده است. طبق گفته‌ی مقامات بی‌ام‌و، این فراخوان به علت نقص سوپاپ EGR در پیشرانهانجام خواهد شد.

براساس گزارش‌های موجود، بعضی از خودروهای دیزلی می‌توانند با نشت گلیکول از سوپاپ EGR (سیستم بازگشت گازهای خروجی) مواجه شوند. این ذرات به تدریج در ترکیب با رسوبات معمولی خاکستری و درجه حرارت بالا که به‌طور معمول در بخش EGR موجود است، ایجاد می‌شود. تولید این ذرات می‌تواند در موارد بسیار نادری به ذوب شدن منیفولد ورودی و آتش‌سوزی منجر شود.

در ابتدا تیم‌های فنی بی‌ام‌و اعلام کردند که حدود ۴۸۰ هزار دستگاه خودروی دیزلی در کشورهای اروپایی و آسیایی مشمول فراخوان می‌شوند. اما با بررسی بیش‌تر پیشرانه‌های مشابه، گروه BMW با مواردی روبه‌رو شدند که قبلاً شامل طرح نبودند. البته طبق گفته‌های مسئولان بی‌ام‌و، این موارد معدود خطری برای مشتریان ایجاد نمی‌کند.

BMW car Recall / فراخوان خودرو بی‌ام‌و

با‌این‌وجود تصمیم گرفته شد که با افزایش کمپین‌های فنی در کشور، حتی این خطر جزئی نیز کاهش یابد. ۱.۶ میلیون خودروی مشمول فراخوان بی‌ام‌و در سراسر جهان پخش شده‌اند، به طوری که دیگر به اروپا و آسیا محدود نمی‌شوند. حدود ۵۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه از این خودروها در ایالات متحده و کانادا قرار دارند. بی‌ام‌و اعلام کرد:

این فراخوان خودرو داوطلبانه خواهد بود و هدف گروه خودروسازی بی‌ام‌و، حمایت از اعتماد و اطمینان مشتریان به محصولات ما است. اگر نگران آسیب دیدن خودروی خود هستید، فقط با فروشنده محلی خود تماس بگیرید تا جزئیات بیش‌تری به شما ارائه دهد.

برچسب ها: فناوری
نظرات بینندگان