arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷

وزیر دفاع سابق یمن با وساطت عمان آزاد شد

سلطنت عمان از موافقت انصارالله یمن با درخواست این کشور برای آزادی 'محمود الصبیحی ' وزیر دفاع سابق یمن خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سلطنت عمان از موافقت انصارالله یمن با درخواست این کشور برای آزادی 'محمود الصبیحی ' وزیر دفاع سابق یمن خبر داد.

خبرگزاری دولتی عمان در خبر کوتاهی با اعلام این مطلب افزود : قرار است الصبیحی به زودی به خانواده خود ملحق شود.عمان ابراز امیدواری کرد : با آزادی وزیر دفاع سابق یمن زمینه برای آزادی سایر اسرا و کسب اطلاع از مفقودین در یمن فراهم شود.الصبیحی بعد از استعفا و فرار 'منصور هادی' رییس جمهوری سابق یمن به عدن گریخته بود اما پنجم فروردین ماه سال 94 توسط نیروهای جنبش انصارالله به اسارت در آمد.

سلطنت عمان به عنوان یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ، طی سال های گذشته سیاستی متفاوت از سیاست تهاجمی سعودی ها در منطقه در پیش گرفته است.
زمامداران این کشور دیپلماسی صلح طلبانه و بی طرفانه ای را در پیش گرفته اند. گرچه عمان در منطقه ای قرار دارد که کشورهای اطراف آن در انواع مناقشه و کشمکش های سیاسی گرفتارند، اما مسقط چندین دهه توانسته بی طرف خود را حفظ و در این مناقشات در مواقعی، نقش میانجی را ایفا کند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.در تازه ترین جنایت بر اثر حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به منطقه المسعودی شهرستان بیت الفقیه در استان الحدیده، دست کم20 نفر کشته و 10 نفر زخمی شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان